ALTE OPORTUNITĂȚI DE EDUCAȚIE INTERCULTURALĂ LA ORELE DE LIMBĂ ENGLEZĂ

Pestalozzi-EIC

În data de 9 decembrie curent, vizita de monitorizare a educației interculturale la stagiile de practică a studenților viitori pedagogi a avut loc la Gimnaziul din localitatea Brăila, unde este încadrată stagiara Universității de Stat din Moldova, Mariana Pelivan. Ghidată de prof. Ana Sandu, grad didactic 2, studenta a realizat ora de limbă engleză în clasa a III-a, facilitând cu succes activitatea elevilor, care erau motivați și deschiși să învețe această limbă de circulație internațională, puneau întrebări și nu își dădeau rândul să se implice.

După ce au repetat aspectele de conținut de la unitatea de învățare finalizată recent, pregătindu-se de testul de evaluare prin dezvoltarea competențelor de înțelegere, comunicare orală, lectură și scriere, copiii au avut bucuria să vizioneze un film didactic despre tradițiile de Crăciun ale americanilor. Sarcina principală a constat în identificarea asemănărilor și deosebirilor în sărbătorirea nașterii Domnului la noi și la popoarele anglofone.  Am remarcat interferențele culturale tot mai pronunțate din ultimii ani, odată cu extinderea globalizării, inclusiv prin faptul că unele tradiții de împodobire a bradului și a casei, de pregătire a mesei de sărbătoare, care erau cunoscute mai mult ca engleze sau americane,  dar, în ultimii ani, au început să fie practicate și în familiile unor copii, conform spuselor acestora.

Pe lângă ținuta pedagogică foarte bună și competențele avansate de limbă engleză, dra profesoară s-a impus și prin atitudinea pozitivă și relațiile prietenoase cu copii. Evident că ne-am fi dorit mai multă atenție la fiecare propoziție formulată și cuvânt scris sau rostit, mai multă perseverență în utilizarea extinsă a limbii engleze, dar acestea, sperăm, să vină o dată cu sporirea numărului de ore predate și cu menținerea îndelungată în cariera pedagogică.

Reiterăm că activitatea a avut loc în cadrul proiectului ”Promovarea și dezvoltarea competenței interculturale la viitorii pedagogi”, implementat de CE PRO DIDACTICA, în parteneriat cu USM, USARB și USC.

Viorica GORAȘ-POSTICĂ, expert proiect