PRIMA ȘEDINȚĂ ON-LINE A CLUBULUI PAIDEIA – CUM ANALIZĂM PROBELE DE EVALUARE LA LECȚIE

Şedinţa ordinară a clubului de dezbateri educaţionale Paideia, programată pentru 3 aprilietrebuia să abordeze tipologia lecţiei de analiză a probelor de evaluare.

Dar, din cauza circumstanţelor de forţă majoră în care ne-am pomenit şi datorită interesului manifestat de participanţii permanenţi, am fost nevoiţi să alegem o formă de comunicare cu respectarea distanţei sociale. La numărul mare de profesori interesaţi, singura soluţie pe care am considerat-o fezabilă a fost comunicarea scrisă în Google Drive (nu în ultimul rând, în virtutea înţelepciunii latine Verba volant, scripta manent).
Pentru evocare, toţi cursanţii au ales un traseu de organizare a lecţiei de analiză a unei anumite probe dintr-o listă de 10, aplicând tehnica GPS. Alegerea a fost însoţită de argumentarea acţiunilor reperate. Din 220 de participanţi care s-au înscris, 117 au răspuns provocării şi au ales o probă. În top s-au situat testul cu itemi obiectivi, dictarea, eseul structurat. Dintre cele ignorate, am ales scrisoarea literară şi am propus-o cursanţilor ca studiu de caz la realizarea sensului. 73 de participanţi au rămas activi şi au propus diverse scenarii didactice pentru analiza unei asemenea probe. Urmează reflecţia: adresăm întrebări la care încă nu am primit un răspuns în legătură cu lecţia de analiză a probelor. La aceste întrebări îşi vor răspunde cei implicaţi, dar  va interveni şi moderatorul. Mulţumim tuturor profesorilor care ne-au susţinut cu vorba sau cu gândul.