Clubul PAIDEIA: un prilej de discuție despre starea de bine

Managementul stării de bine în instituție – condiție de asigurare a calității educației a fost subiectul ședinței Clubului Paideia din 18 martie curent.

Facilitată de Nina Mîndru, activitatea a avut în atenție un concept asociat funcționalității și sănătății fizice, mintale, emoționale, sociale, percepției de sine etc., acela de stare de bine/calitate a vieții.

Promovarea stării de bine este unul din obiectivele școlii, deoarece contribuie la creșterea eficienței profesionale și la îmbunătățirea rezultatelor academice ale elevilor, deci la o mai bună calitate a actului didactic, care se vrea eficient, integru, echilibrat.

Cadrele didactice participante la activitate au discutat pe marginea unui set de recomandări ale specialiștilor care vizează asigurarea stării de bine a profesorilor și elevilor. De asemenea, au descoperit și exersat tehnici și metode care să le ajute să facă față multitudinii de probleme pe care le au de rezolvat în activitatea profesională de zi cu zi, să gestioneze situațiile mai puțin plăcute sau stresante, să reflecteze asupra căilor de a-și găsi echilibrul interior. Demersurile proiectate pentru această ședință au fost axate pe conștientizarea faptului că starea de bine în școală poate fi atinsă printr-un efort comun și pornește de la realizarea de către fiecare a scopurilor personale și sociale, de la adoptarea unor comportamente și deprinderi sănătoase.