TRAININGUL ”STRATEGIA DE COMUNICARE. PROMOVAREA IMAGINII INSTITUŢIEI”

logo-Devram

Astăzi s-a încheiat un alt program de formare. Desfăşurat de C.E. PRO DIDACTICA în cadrul proiectului DevRAM, Partea I, acesta a avut drept scop să-i familiarizeze pe cursanţi – profesori şi manageri din centre de excelenţă, colegii şi şcoli profesionale cu profil agricol – cu ”laboratorul” creării unei strategii de comunicare. Acest document suport este necesar pentru gestionarea mai eficientă a fluxului informaţional spre exterior şi a  relaţiilor cu publicul-ţintă (elevi, părinţi, finanţatori, parteneri de business/sociali, comunitatea, presa şi liderii de opinie), pentru promovarea imaginii instituţiei, dar şi pentru comunicare internă, organizaţională.

Strategia de comunicare, care trebuie să contribuie la creşterea notorietăţii instituţiei pe piaţa educaţională, se adresează unei audienţe cu o anumită cultură de consum şi îşi propune să identifice mijloacele optime pentru a-i transmite mesajul. Care sunt elementele sale, ce proceduri şi comportamente implică; unde începe şi încotro te poate duce; ce factori îi determină itinerarul; care sunt scenariile de contact cu audienţa, tiparele de urmat şi dedesubturile succesului; care sunt tipurile de conţinuturi pe care le preferă, câte cuvinte trebuie să tragă la cântar o postare – un comunicat de presă, o ştire, un anunţ – pentru a înclina balanţa spre auditoriul râvnit şi a-l câştiga? Ce reprezintă piaţa media şi cea online, de ce este important să le analizăm permanent? Cum alegem canalul, calea sau dacă sunt mai multe, cum le intersectăm, combinăm? Cum se creează site-ul instituţiei, ce reguli de design trebuie respectate, ce conţinuturi trebuie să cuprindă, care este rolul lui, de ce e bine să atragi în gestionarea lui elevii? Prin ce mijloace ne facem vizibili? Etc. Etc. Etc. Sunt câteva din aspectele abordate.

Interes, implicare, colaborare, schimb de păreri şi sugestii. Experimentare, scriere, elaborare. Corectare, ajustare, revizuire, îmbunătăţire. Astfel vom descrie participarea cursanţilor la activitate, facilitată de formatorii Felicia Jereghi şi Ivan Făină, doi tineri care au venit cu o viziune proaspătă asupra învăţării, una canalizată spre exerciţiu.

Ca temă de casă, formabilii vor  avea de conceput strategia de comunicare a instituţiei şi planul de acţiuni aferent, două produse pe care le vor prezenta la activitatea de follow-up. Ca sugestie, li s-a propus să implice în demers 3-4 elevi, care vor participa ulterior la implementarea strategiei şi la întreţinerea site-ului.

Proiectul Uniunii Europene ”Dezvoltarea zonelor rurale în Republica Moldova” (DevRAM), Partea I. ”Creşterea competitivităţii sectorului agroalimentar prin integrarea acestuia în lanţurile valorice interne şi globale, în special a sectorului culturii de soia”, implementat de Cooperarea Austriacă pentru Dezvoltare, în parteneriat cu Centrul Educaţional PRO DIDACTICA şi Asociaţia Internaţională Donau Soja (Austria), îşi propune să contribuie la sporirea capacităţii de afirmare a sectorului pe piaţa internă şi externă, precum şi la fortificarea capacităţii instituţiilor din învăţământul profesional tehnic din domeniul agroalimentar şi completează componenta Moldovei în cadrul Parteneriatului Strategic organizat la nivel regional între CAD şi Donau Soja, care sprijină construirea unor lanţuri valorice durabile şi incluzive pentru soia ecologică şi nemodificată genetic în Bosnia şi Herţegovina, Serbia, Moldova şi Ucraina.