Atelierul „Formarea comptențelor necesare rezolvării conflictelor”

Ieri, 13 octombrie,  un nou atelier a întrunit cadre manageriale și didactice de pe ambele maluri ale Nistrului. Evenimentul, organizat de Centrul Educațional PRO DIDACTICA, în cadrul proiectului Platforma EDUCAȚIE al programului Uniunii Europene Măsuri de promovare a încrederii, implementat de PNUD Moldova, s-a axat pe formarea competențelor specifice soluționării de conflicte.

În viața oricărei entități organizaționale apar situații mai puțin plăcute, marcate de o nepotrivire între abordările, opiniile, ideile, acțiunile, interesele angajaților. Pentru ca aceste situații de dezacord să nu escaladeze sau, dacă au escaladat, pentru a le aplana, trebuie să învățăm să le facem față, deținând competențele și instrumentele necesare. Ghidându-se de această intenție, formatoarele Elena Creangă și Ludmila Șchiopu și-au centrat demersul pe definirea termenului de conflict și înțelegerea esenței fenomenului desemnat de acesta, a  cauzelor și a surselor sale, a structurii, a trăsăturilor și a comportamentelor ce-l caracterizează.  Accentul însă a fost pus pe însușirea unor strategii de prevenirea a conflictelor, dar și de comunicare eficientă, de negociere și de cooperare în cadrul conflictelor, a tehnicilor și a celor 10 reguli de aur de rezolvare constructivă a acestora.

Activitatea, gândită în cheia cadrului ERRE, a inclus prezentări și exerciții interactive, care a solicitat atenția și implicarea deplină a participanților, pentru a-i face să conștientizeze faptul că ”dacă nu pot direcționa vântul, pot regla pânzele”.