PROIECTELE DE DEZVOLTARE PROFESIONALĂ A CADRELOR DIDACTICE – ESENŢA PROIECTULUI INTERNAŢIONAL „LEADERSHIPUL EDUCAŢIONAL”

1aprilieVineri, pe 1 aprilie curent,  la Centrul Educaţional PRO DIDACTICA s-au adunat reprezentanţii a 2 licee din republică (Liceul Teoretic „Emil Nicula” din Mereni, Anenii Noi şi Liceul Teoretic Petrunea, Glodeni)  participanţi într-un proiect internaţional inedit, iniţiat şi coordonat de Universitatea din Cambridge. Pe parcursul atelierului de formare profesională am analizat proiectele de cercetare, aflate în faza finală, care au o tematică diversă şi sunt orientate spre soluţionarea unor probleme prioritare din procesul de învăţămînt, constituindu-se din prezentarea rezumativă a aspectelor teoretice şi un capitol practic cu instrumente aplicate şi valorificate în demersuri experienţiale concrete.

Alcătuirea unui portofoliu complex, care începe cu o declaraţie reflexivă iniţială şi conţine sumarul detaliat al lucrărilor de dezvoltare profesională, analiza schimbărilor care s-au produs şi a lecţiilor învăţate pe parcurs, a impactului proiectului, reflecţiile ghidate asupra lecturilor realizate şi evidenţa consultaţiilor metodice cu colegii de şcoală  şi de proiect şi cu experţii din proiect – sunt cele mai importante idei abordate în profunzime, care s-au bucurat de atenţia şi interesul profesorilor implicaţi.
Ne învăţăm să fim lideri recunoscuţi la nivel de clasă şi de şcoală, în rîndul elevilor şi al profesorilor, să împărtăşim practicile pozitive, pentru ameliorarea culturii organizaţionale a şcolii, dar şi pentru fortificarea statului profesional şi a imaginii profesorului şcolar aici şi acum.

Viorica Goraş-Postică
Rima Bezede,

experţi-formatori  în proiect

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *