ATELIERUL PROFESORILOR DIN PROIECTUL LECŢII EUROPENE

236_copPe 29 octombrie curent, la Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, s-a desfăşurat un atelier al cadrelor didactice care pilotează curriculumul actualizat al disciplinei opţionale pentru liceu Integrare europeană pentru tine, în cadrul unui proiect internaţional Lecţii europene.

Proiectul se adresează elevilor de liceu (de 16-18 ani), urmărind încurajarea acestora de a afla mai multe lucruri despre istoria şi politica Uniunii Europene, de a înţelege valoarea comunității țărilor democratice pentru fiecare stat în parte şi avînd ca scop crearea premiselor pentru dezvoltarea valorilor europene și recunoașterea proceselor de integrare europeană în Georgia și în Republica Moldova. Durata proiectului este 29 iunie 2015-31 decembrie 2016, iar ca parteneri îi avem pe colegii noştii din sectorul asociativ de la Centrul de Didactici Moderne din Vilnius, Lituania, şi pe cei de la  Centrul Şcoală-familie-societate din Tbilisi, Georgia.
Pilotarea curriculumului actualizat are loc în 4 licee: Liceul Teoretic Prometeu-Prim  din Chişinău (prof. Eugenia NEGRU); Liceul Teoretic Emil Necula din Mereni, Anenii Noi (prof. Veronica STRATU); Liceul Teoretic din Răspopeni, Şoldăneşti (prof. Galina CABA) şi Liceul Teoretic Mihai Eminescu din Hînceşti (prof. Rostislav ILIN). Experţii formatori care se ocupă de actualizarea curricula sînt Rodica EŞANU, Eugenia NEGRU, Viorica GORAŞ-POSTICĂ şi Rima BEZEDE.
Activităţile din proiect pentru anul acesta de studii mai includ, pe lîngă actualizarea și pilotarea clasică a disciplinei opționale Educație pentru integrare europeană pentru învăţămîntul liceal, vizite în şcolile implicate în vederea observării şi intervievării elevilor şi profesorilor pe marginea noilor conţinuturi, dar şi a abordării didactice practice şi funcţionale a acestora. Astfel, subiectele propuse în actualul curriculum conţin mai multe studii de caz care vizează instituţiile Uniunii Europene; şedinţele şi procedurile de decizie în Parlamentul European; libera circulaţie în Europa; moneda unică europeană – element fundamental de coeziune economică a UE; şcoala şi educaţia în UE; R. Moldova pînă şi după semnarea Acordului de Asociere la Uniunea Europeană; pieţe noi de export pentru produsele moldoveneşti; UE şi criza migraţiei arabe.
Discuţiile şi activităţile desfăşurate au pus în evidenţă o bună motivaţie a participanţilor pentru viitoarea activitate de profesor-experimentator. În plus, aceştia au o experienţă pedagogică relevantă, fapt ce poate constitui un atu pentru calitatea feedback-ului oferit la materialele elaborate. În cadrul atelierului, participanţii şi-au exprimat opinia despre temele selectate pentru revizuire, au exersat un demers didactic propus în materialul-suport şi au oferit feedback după următorul algoritm: caracterul formativ al suportului propus, actualitatea conţinutului, relevanţa aspectelor abordate pentru un cetăţean al R. Moldova etc.

Viorica GORAŞ-POSTICĂ,  coordonator de proiect

236_2 236_3 236_4

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *