BILANŢURI LA FINAL DE PROIECT PENTRU REFORME CALITATIVE ŞI DURABILE ÎN EDUCAŢIE
La 26 noiembrie curent, Centrul Educaţional PRO DIDACTICA a organizat conferinţa de bilanţ în cadrul proiectului Pentru reforme calitative şi durabile în educaţie, realizat sub egida Fundaţiei Soros-Moldova, cu suportul Fundaţiilor pentru o Societate Deschisă.
Participanţii la eveniment − elevi, cadre didactice şi manageriale din mai multe şcoli din Republica Moldova − au fost salutaţi şi motivaţi să se implice în dezbateri pe marginea impactului şi calităţii proiectului de Rima Bezede, Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, Valentina Chicu, Ministerul Educaţiei, şi Ana Coreţchi, Fundaţia Soros-Moldova.
Lilia Nahaba, coordonatorul proiectului, a prezentat activităţile principale şi rezultatele înregistrate: discuţii publice locale, ateliere regionale, mese rotunde, publicaţii în mass-media, materiale promoţionale etc.
Totodată, cei prezenţi, moderaţi de Viorica Goraş-Postică şi Valeriu Gorincioi, au avut ocazia să se pronunţe cu referire la noutatea, utilitatea şi efectele proiectului asupra reformării şcolii naţionale. S-a insistat asupra practicilor pozitive ce ţin de stimularea cadrelor didactice de a veni şi a rămîne în şcoală, asupra colaborării mai intense cu autorităţile publice locale pentru sprijinirea tinerilor profesori, asupra creării unor medii şcolare prietenoase pentru copil şi profesor.
Discuţia La manej, moderată de Tatiana Cartaleanu şi Olga Cosovan, a permis o abordare multiaspectuală a standardelor profesionale de evaluare a cadrelor didactice şi manageriale ca instrument de asigurare a performanţei şi a dezvoltării profesionale, precum şi a tramei devenirii profesionale a cadrului didactic: de la formare iniţială la performanţă.
În opinia participanţilor, atît proiectul în întregime, cît şi evenimentul de bilanţ constituie veritabile platforme de discuţie, schimb de experienţă, căutare de soluţii şi, totodată, o pistă pentru implementarea unor proiecte similare, care ar asigura continuitatea acţiunilor iniţiate de acesta. Persoanele-resursă formate în proiect, materialele didactice şi promoţionale publicate (care au fost distribuite în şcoli), cu siguranţă, vor contribui la realizarea unor schimbări calitative la toate nivelurile sistemului educaţional.