BILANŢURI LA FINAL DE PROIECT PENTRU REFORME CALITATIVE ŞI DURABILE ÎN EDUCAŢIE

239_cop (1)La 26 noiembrie curent,  Centrul Educaţional  PRO DIDACTICA  a organizat  conferinţa de bilanţ în cadrul proiectului Pentru  reforme calitative şi durabile în educaţie, realizat sub egida  Fundaţiei Soros-Moldova, cu suportul Fundaţiilor pentru o Societate Deschisă.

Participanţii la eveniment −  elevi, cadre didactice şi manageriale  din mai multe şcoli din Republica Moldova − au fost salutaţi şi motivaţi să se implice în dezbateri pe marginea impactului şi calităţii proiectului de Rima Bezede, Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, Valentina Chicu, Ministerul Educaţiei, şi  Ana Coreţchi, Fundaţia Soros-Moldova.
Lilia Nahaba, coordonatorul proiectului, a  prezentat  activităţile  principale şi rezultatele înregistrate: discuţii publice locale,  ateliere regionale, mese rotunde,  publicaţii în mass-media, materiale promoţionale etc.
Totodată, cei prezenţi, moderaţi de  Viorica Goraş-Postică şi Valeriu Gorincioi, au avut ocazia  să se pronunţe  cu referire la noutatea, utilitatea şi efectele proiectului asupra reformării şcolii naţionale. S-a insistat asupra practicilor  pozitive ce ţin de stimularea cadrelor didactice de a veni şi a rămîne în şcoală, asupra colaborării mai intense cu autorităţile publice locale pentru sprijinirea tinerilor profesori, asupra creării unor medii şcolare prietenoase pentru copil şi profesor.
Discuţia La manej, moderată de Tatiana Cartaleanu şi Olga Cosovan, a permis o abordare multiaspectuală a standardelor profesionale de evaluare a cadrelor didactice şi manageriale ca instrument de asigurare a performanţei şi a dezvoltării profesionale, precum şi a tramei devenirii profesionale a cadrului didactic: de la formare iniţială la performanţă.

În opinia participanţilor,  atît proiectul în întregime, cît şi evenimentul de bilanţ constituie veritabile  platforme de discuţie, schimb de experienţă,  căutare  de soluţii şi, totodată, o pistă  pentru  implementarea unor proiecte similare, care ar asigura continuitatea acţiunilor iniţiate de acesta. Persoanele-resursă formate în proiect, materialele didactice şi promoţionale publicate (care au fost distribuite în şcoli), cu siguranţă, vor contribui la realizarea unor schimbări calitative la toate nivelurile sistemului educaţional.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *