Competența socială: mindfulness
Proiectul ”Platforma Educație” își continuă activitatea, la această etapă având în vizor dezvoltarea competențelor sociale ale cadrelor didactice. Astfel, în data de 19 mai curent, 45 de profesori de pe ambele maluri ale Nistrului au luat parte la seminarul ”Competența socială: mindfulness”.
Activitatea s-a axat pe familiarizarea audienței cu metodele și instrumentele de observare a mediului din sala de clasă și din instituția de învățământ și cu elementele care pot influența, negativ sau pozitiv, atitudinea, comportamentul, starea emoțională a elevilor. Aceasta a fost moderată de formatorii Elena Creangă și Valeriu Gorincioi, a fost realizată în format hibrid, un grup de beneficiari participând cu prezență fizică, iar celălalt – online.
Subiectele de pe agenda zilei au fost următoarele: ”Relația dintre competența socială și starea de bine în școală”; ”Competențele și abilitățile sociale – definiții, teorii și clasificări”; ”Competența socio-emoțională ca factor fundamental în stabilirea și menținerea unor relații interpersonale armonioase”; ”Dimensiunile și componentele stării de bine”; ”Mindfulness – competență de stimulare a conștientizării (atenției) depline”; ”Procese fundamentale ale mindfulness-ului”; ”Beneficiile și efectele mindfulness-ului”; ”Tehnici mindfulness pentru cadrele didactice”; ”Exerciții pentru reducerea stresului și menținerea sănătății mintale și a păcii interioare” etc.
Proiectul ”Platforma Educație” este derulat în cadrul Programului UE ”Măsuri de promovare a încrederii”, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de PNUD Moldova.