Clubul PAIDEIA: ”Activități în cadrul proiectelor educaționale”
Profesorii întruniți în ședința din 20 mai curent a Clubului PAIDEIA, ultima din sesiunea din această primăvară, au avut parte de o scurtă incursiune în ”știința” proiectelor educaționale. Ghidați de formatoarea Daniela Vacarciuc, cei prezenți au abordat strategiile, tehnicile și metodele de planificare, implementare și evaluare a proiectelor educaționale. Aspectele puse în discuție – tipurile de proiecte educaționale; condițiile necesare inițierii și etapele de realizare; componentele; regulile de aur ale formării echipei, profilul membrilor și delegarea rolurilor; managementul timpului și al materialelor, activitățile specifice etc. – au avut scopul de a facilita o mai bună cunoaștere a algoritmului de organizare a procesului propriu-zis și de obținere a produsului așteptat.
Activitatea s-a axat pe analiza unor modele de planificare și implementare a proiectelor, dar și pe exersarea abilităților solicitate – de cercetare, de identificare de probleme și soluții, de găsire și selectare de informații, de comunicare și interrelaționare, de lucru individual și în echipă, de cooperare și împărtășire de experiențe.