Leadership pentru incluziune
În 26 februarie curent, a avut loc lansarea ediției regionale a Raportului Global de Monitorizare a Educației (GEM) 2025, UNESCO, pentru țările din Europa Centrală și de Est, Caucaz și Asia Centrală, cu genericul „Leadership pentru incluziune” – https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000392573. Conform expertizei organizațiilor partenere și a contribuitorilor, Raportul oferă o analiză comparativă a practicilor de conducere pentru educația incluzivă, pe baza informațiilor colectate în sistemele educaționale, inclusiv a opt studii aprofundate de țară (Albania, Bosnia și Herțegovina, Estonia, Georgia, Kârgâzstan, Republica Moldova, Polonia, Slovenia). Raportul oferă recomandări bazate pe dovezi pentru guverne și alte părți interesate din domeniul educației, pentru a consolida incluziunea și implementarea ODD 4 – Educație de calitate, în politicile din întreaga regiune. Republica Moldova a fost reprezentată în proiectul dat de o echipă de cercetători de la CE PRO DIDACTICA, ca membră a Rețelei Centrelor de Politici Educaționale (NEPC) – https://edupolicy.net/.
Lista vorbitorilor a inclus personalități-cheie, precum:
- Stefania Geannini – Asistenta Directorului General pentru Educație, UNESCO;
- Lana Jurko, Directoarea executivă NEPC (Rețeaua Centrelor de Politici Educaționale);
- Manos Antoninis, Directorul Raportului GEM, UNESCO;
- Marie-Ann Persoons – Președinta Comitetului coordonator pentru Educație, Consiliul Europei;
- Vera Balan – directoarea LT „P. Ștefănucă” din Ialoveni, R. Moldova;
- Alvin Salimovscki – director de școală din Macedonia de Nord;
- Jasna Kovalevcic – Școala de Economie și Business de la Universitatea din Sarajevo (moderator).
Sumarul executiv al GEM și Raportul pentru Republica Moldova, traduse în limba română, vor fi lansate de către echipa CE PRO DIDACTICA, cu suportul UNESCO, la nivel național, la începutul lui aprilie curent, în cadrul unui eveniment special.

