Pentru o îmbunătățire a comunicării în cadrul serviciilor de asistență socială și protecție

Pentru a răspunde mai bine nevoilor celor defavorizați, marginalizați, excluși social sau supuși riscurilor de excluziune socială, peste 100 de angajați ai Ministerului Muncii și Protecției Sociale au participat, în perioada iulie-august curent, la programul de formare “Comunicare incluzivă, empatică și adaptativă în interacțiunea cu persoane din grupuri vulnerabile, inclusiv refugiați și cetățeni străini”. Instruirea a fost realizată de Centrul Educațional PRO DIDACTICA, în parteneriat cu Organizația Internațională pentru Migrație (OIM), în cadrul proiectului ”Prevenirea traficului de persoane și protecția victimelor și a populației în situații de risc din Moldova”, finanțat de Ministerul Afacerilor Externe al Regatului Norvegiei. Moderată de formatoarele Lia Sclifos și Svetlana Șișcanu, aceasta și-a propus să contribuie la perfecționarea competențelor de comunicare ale personalului din domeniul asistenței sociale și protecție.

S-a lucrat cu patru grupe de formabili, având ca bază metodologică cadrul de învățare și gândire Evocare/Realizare a sensului/Reflecție, învățarea a avut în centrul atenției comunicarea și aspectele ei conceptuale, tipurile, stilurile de comunicare și rolul lor în organizarea eficientă a activității, tehnicile de comunicare, cu accent pe cele orientate spre beneficiar și persoane în situații de risc; emoțiile și rolul lor în comunicare, recunoașterea acestora, reacțiile la ele; empatia și tipurile ei etc.

Demersul formatoarelor a fost axat pe valorificarea experienței participanților și pe aplicabilitatea instrumentelor abordate, pe schimb de cunoștințe și bune practici. O pondere aparte în dezvoltarea abilităților de gândire critică, de soluționare a problemelor, în optimizarea comportamentului și în creșterea rezilienței au avut-o discuțiile și exercițiile propuse spre realizare. În final, cursanții au apreciat valoarea programului, a aspectelor noi și relevante învățate, pentru  dezvoltare profesională, pentru îmbunătățirea comunicării și a relației cu beneficiarii, pentru sporirea calității intervențiilor prin luarea unor decizii profesionale corecte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *