Centrul de Educație Interculturală inaugurat la Universitatea de Stat ”Grigore Țamblac” din Taraclia
La începutul săptămânii curente, la Universitatea de Stat „Gr. Țamblac” din Taraclia, a fost inaugurat Centrul Didactic de Resurse în domeniul EIC. Activitatea s-a produs în cadrul proiectului „Promovarea și dezvoltarea EIC în formarea inițială a cadrelor didactice, faza 2″, implementat de CE PRO DIDACTICA, cu sprijinul Fundației pentru Copii „Pestalozzi” din Elveția. Fiind una dintre cele 7 universități partenere în proiect, instituția regională de învățământ superior a beneficiat de variate și multiple mijloace didactice, echipament electronic, literatură metodică. Astfel, viitorii educatori, învățători și profesori, abilitați profesional aici, vor avea posibilitatea să își dezvolte în mod eficient competența interculturală, care este mai mult decât necesară în condițiile multiculturale în care trăiesc și își încep cariera pedagogică.
Ne-a surprins plăcut implicarea responsabilă și profesionistă în organizarea evenimentului a dnei rector, dr. conf. univ. Maria PASLARI, în cooperare cu coordonatorul local dr. conf. univ. Nina GORBACIOVA. De aceeași manieră a participat întreaga echipă de cadre didactice, secundați de studenții de la diferite specialități. Alocuțiunile rostite în limbile română, bulgară, rusă și engleză au demonstrat succesele educației multilingve, ca și componentă a competenței interculturale. Universitatea va completa fondul Centrului de Educație Interculturală cu alte materiale didactice, echipamente, mobilier, precum și va planifica activități ce vor contribui la dezvoltarea competenței interculturale pe plan intra- și extrauniversitar.
Evenimentul a culminat cu un concert al studenților, viitori profesori de educație muzicală, care a inclus creații reprezentative din tezaurul muzical al bulgarilor, dar și al românilor, găgăuzilor basarabeni. Sperăm ca starea optimistă de spirit și mobilizarea plenară a beneficiarilor proiectului să contribuie în mod durabil la o educație interculturală de calitate, relevantă aici și acum în contextele în care vor activa cadrele didactice în devenire.