VIZITE DE MONITORIZARE

Brinzeni În perioada 14 aprilie-25 mai 2011, au fost efectuate vizite de monitorizare în 30 de instituţii implicate în proiectul Comunităţi şcolare în acţiune: crearea condiţiilor pentru persistarea în şcoală a elevilor din familiile social-vulnerabile. Echipa de formatori şi colaboratori ai CE PRO DIDACTICA a fost însoţită în cadrul cîtorva dintre ele de Yoon DURBIN, reprezentantul Institutului pentru o Societate Deschisă de la Budapesta, consultant internaţional în proiect.

Avînd drept scop evaluarea calităţii activităţilor prevăzute de proiect, monitorizarea s-a efectuat în baza unor instrumente elaborate atît pentru formatori, cît şi pentru echipa de implementare.
În majoritatea şcolilor, proiectul se realizează cu succes. Totuşi, cîteva instituţii, care nu au beneficiat de astfel de experienţe anterior, s-au confruntat cu anumite dificultăţi în gestionarea bugetului, procurarea de materiale etc. În ajutor le-au venit formatorii, care au asigurat asistenţă, coaching şi consultanţă, au oferit sugestii şi recomandări întru îmbunătăţirea activităţilor ulterioare.
În cadrul vizitelor de monitorizare am avut ocazia să discutăm cu beneficiarii direcţi – copiii, care sînt motivaţi şi participă cu plăcere la activităţile extracurriculare. I-am admirat în plină acţiune, am văzut obiectele confecţionte de ei cu multă grijă. Aici domină un climat creativ: copiii adresează întrebări, solicită detalii legate de îndeplinirea sarcinilor, cooperează, îşi oferă reciproc suport. Ceea ce fac şi învaţă pe parcursul acestor activităţi este apreciat de părinţi, fraţi, bunici. Respectivele activităţi îi ajută să se orienteze profesional şi chiar să îşi descopere vocaţia.
Majoritatea facilitatorilor, care demonstrează o prestaţie excelentă, reuşesc să le cultive elevilor dragostea pentru munca creativă, să formeze o comunitate.  Printre şcolile care s-au deosebit în implementarea proiectului se numără: LT “Ion Creangă” Cuizăuca, r. Rezina, LT “Viorel Cantemir” Sofia, r. Drochia, LT Bălăureşti, r. Nisporeni, Gimnaziul Băhrineşti, r. Floreşti.
Menţionăm că în cele 50 de şcoli implicate în proiect se desfăşoară 133 de activităţi extracurriculare.
Conform prevederilor proiectului, fiecare instituţie beneficiază, în primul an, de 5000$, mijloace financiare alocate pentru organizarea activităţilor extracurriculare precum şi pentru procurarea de materiale şi echipament.
Este salutar faptul că unele instituţii au simţit alături „umărul” APL-ului, al părinţilor, al agenţilor economici locali, care au contribuit la renovarea încăperilor destinate activităţilor din proiect, au oferit materiale, au achitat servicii de transport, internet ş.a.

Lilia NAHABA,

coordonator  de proiect

 

Baieti picteaza IMG_0249

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.