Activități de follow-up: gândire critică pentru formarea competențelor profesionale

În luna iunie 12 profesori și maiștri instructori, care predau discipline de specialitate în instituțiile de învățământ profesional tehnic, au absolvit programul de formare „Gândire critică pentru formarea competențelor profesionale”, din cadrul proiectului „Consolidarea Sistemului de Pregătire Profesională Tehnică în R. Moldova/CONSEPT”. Astfel, după parcurgerea a 3 module, participanții au prezentat rezultatele obținute în urma aplicării la clasă a celor studiate. Temele de casă elaborate și debrifate au confirmat faptul că programul a contribuit semnificativ la consolidarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice și asigurarea unui proces de predare-învățare calitativ, axat pe dezvoltarea gândirii critice și pe formarea competențelor profesionale ale elevilor.
Follow-up-ul s-a desfășurat pe data de 11 iunie, fiind moderat de formatorii Centrului, Angela Grama-Tomiță și Valeriu Gorincioi. Sarcina dată pentru acasă s-a axat pe proiectarea unei lecţii în cadrul ERRE şi simularea unei secvențe de lecție în care se va utiliza o tehnică LSDGC. A fost o activitate unde fiecare cursant a luat cuvântul și a prezentat crâmpeie din propria experiență în aplicarea la clasă a elementelor de Gândirea Critică. Prestația cursanților a fost evaluată prin tehnica interviul, astfel încât fiecare participant a avut ocazia să se implice într-un dialog constructiv cu colegul său prin adresare de întrebări și oferire de răspunsuri. Cursanții au concluzionat că, în pregătirea pentru follow-up, au revizuit materialele colectate pe parcursul celor 3 module, au citit suportul de curs și au încercat să le transfere la materiile predate. Unii au încercat diferite opțiuni în clasă și au dorit să raporteze și despre ele.
În urma acestui program, s-a completat numărul de cadre didactice cu rol de persoane-resursă în instituțiile pe care le reprezintă, abilitate să organizeze activități de formare continuă pentru alți profesori-colegi și să ofere, la necesitate, consultanță în vederea implementării metodologiei de dezvoltare a gândirii critice și formării competențelor profesionale.