Incluziunea în acțiune: dialoguri în română și lecții de empatie cu copiii din Etulia!
Săptămâna trecută a adus activități interesante și intense pentru fetele și băieții (refugiați din Ucraina și cei din comunitatea gazdă Vulcănești) care participă la programul nostru educațional!
Beneficiarii cursului de limba română au continuat să-și îmbogățească vocabularul și să-și dezvolte abilitățile de comunicare prin explorarea câmpurilor lexicale ”Timpul” și ”Corpul uman”. Învățând zilele săptămânii, lunile anului, anotimpurile, ei au completat calendarul naturii. Cunoștințele legate de cel de-al doilea subiect, ”Corpul uman”, au fost consolidate prin alcătuirea unor scurte dialoguri tematice, prin exerciții de utilizare corectă a termenilor.
Ora de educație interculturală cu genericul ”Conviețuire pașnică. Ce înseamnă bunătatea?” a urmărit dezvoltarea empatiei, a înțelegerii reciproce într-un mediu divers, încurajând valorile universale ale păcii și respectul pentru celălalt. Copiii au identificat exemple de comportamente pașnice și de acte de bunătate în viața cotidiană și în relațiile cu semenii și adulții.
Dincolo de obiectivele academice, Digital Hub-urile promovează incluziunea activă și interacțiunea dintre copiii refugiați și cei locali. Fiecare activitate este un prilej de socializare, de reducere a barierelor culturale și de îmbunătățire a rezilienței și bunăstării psihosociale a copiilor.
Urmăriți-ne pentru a vedea cum educația devine un motor al schimbării și al prieteniei.
Proiectul ”Împuternicirea fetelor și băieților refugiați din Ucraina printr-o educație incluzivă și empatică în Republica Moldova” este implementat de Centrul Educațional PRO DIDACTICA, cu sprijinul financiar al Fundației pentru Copii ”Pestalozzi” din Elveția.











