Școli și centre comunitare de învățare mai sigure și mai incluzive: sprijin pentru consolidarea cadrului instituțional

Școlile și centrele comunitare de educație online din cele 7 localități ale proiectului au parte de suport în elaborarea/îmbunătățirea și punerea în aplicare a politicilor instituționale incluzive din perspectiva de gen și de protecție a copiilor, inclusiv a violenței în bază de gen. Primul pas în acest proces l-a constituit activitatea de formare desfășurată în perioada 3-4 decembrie curent, care a întrunit reprezentanți ai instituțiilor de învățământ și ai DigitalHub-urilor.

Instruirea, facilitată de formatoarele Elena NASTAS (componenta ”Protecția copilului”) și Viorica GORAȘ-POSTICĂ (componenta ”Incluziune de gen”), i-a familiarizat pe participanți cu cadrul legal și principiile incluziunii, procesul de planificare și etapele conceperii documentelor instituționale de strategie, resursele necesare, bune practici din domeniu etc.

Următorul pas, pe parcursul căruia entitățile implicate vor beneficia de mentorat din partea echipei de proiect, este cel de elaborare/îmbunătățire a celor două documente:

  • Politica de protecție a copilului;
  • Politica de incluziune de gen.

Cele două documente urmează a fi definitivate până în luna martie 2026. Scopul acestora este de a asigura medii de învățare sigure, echitabile și fără prejudecăți pentru toate fetele și toți băieții, de a preveni orice formă de abuz, neglijare sau exploatare, de a promova diversitatea și respectul pentru toate identitățile de gen și de a elimina discriminarea bazată pe gen sau stereotipurile de gen.

Proiectul ”Împuternicirea fetelor și băieților refugiați din Ucraina printr-o educație incluzivă și empatică în Republica Moldova” este implementat de Centrul Educațional PRO DIDACTICA, cu sprijinul financiar al Fundației pentru Copii ”Pestalozzi” din Elveția.