Clubul Formatorilor PRO DIDACTICA: reziliența – un element-cheie al succesului
Clubul formatorilor PRO DIDACTICA s-a reunit ieri, 26 octombrie, pentru o nouă ședință. Ghidați de facilitatoarea Lia Sclifos, membrii acestuia au discutat despre rolul rezilienței în cariera de formator, relevând valoroasele sale valențe, și au schițat portretul formatorului rezilient. Produsele zilei arată în felul următor:
Ce este reziliența pentru un formator? Este capacitatea de adaptare ”din mers”, prin învățare, reacție și cu puțin stres diverselor schimbări, situații, probleme, insuccese sau succese, acceptând toate emoțiile însoțitoare, indiferent de natura lor, dar fără a le permite să preia controlul sau să influențeze luarea deciziilor.
Cum este formatorul rezilient? Este o persoană reflexivă, cu un bun simț al umorului. Conștientă de nevoile și așteptările pe care le are și pe care le declară, este axată pe obiective și orientată spre acțiune; este pro schimbări, ajustări, reconfigurări, reconceptualizări, căci are potențialul necesar reinventării de sine, atunci când ceva nu funcționează. Pentru a surmonta situațiile mai puțin plăcute, nefavorabile, își folosește cu pricepere experiența. Răspunde echilibrat factorilor stresanți, îi utilizează ca element mobilizator. Valorifică plenar succesul, dar și eșecul, revenindu-și rapid după el și transformându-l în oportunitate. Valorifică și diferențele de personalitate, abordându-i constructiv pe toți.
Implicând gânduri, acțiuni și comportamente care pot fi învățate și dezvoltate, reziliența se dorește a fi învățată și dezvoltată. Ieri, C. E. PRO DIDACTICA a găzduit o sesiune-model de învățare și dezvoltare a rezilienței.