ELEVII DIN MEDIUL RURAL VOR PARTICIPA LA MAI MULTE ACTIVITĂŢI EXTRAŞCOLARE ÎN ANUL 2012

eee2În perioadele 24-25 noiembrie şi 1-2 decembriecurent,  în incinta Centrului Educaţional PRO DIDACTICA, a avut loc activitatea de bilanţ a proiectului „Comunităţi şcolare în acţiune: crearea condiţiilor de persistare în şcoală a copiilor din familiile social-vulnerabile”pentru anul 2011, la care au participat coordonatorii locali din cele 50 de şcoli. În cadrul acestei activităţi, s-au  evidenţiat practicile pozitive, succesele înregistrate, inclusiv indicatorii cantitativi şi calitativi ai progresului. În acelaşi timp, cei care au reuşit să implementeze cu succes cele planificate, au şansa de a continua proiectele locale pentru 2012.

Proiectul urmează să sprijine financiar toate activităţile extracurriculare iniţiate în 2011 şi o activitate nouă.
Pe lîngă acestea, programul de formare profesională pentru coordonatorii locali a inclus subiecte din: Etica profesională a cadrelor didactice; Codul deontologic al cadrului didactic; Dezvoltarea activităţilor extracurriculare prin intermediul proiectelor educaţionale; Sugestii de planificare de lungă şi de scurtă durată şi un Atelier de scriere despre experienţele de succes din şcoli.
Scopul proiectului constă în sprijinirea instituţiilor educaţionale din mediul rural prin crearea unor condiţii de persistare în şcoală a copiilor din familii social-vulnerabile şi menţinerea motivaţiei acestora pentru învăţare şi dezvoltare, avînd în vedere faptul că familiile din care fac  parte sînt profund afectate de criză. Valoarea totală a proiectului este de  959 000 dolari SUA, sumă acordată de Fondul de Urgenţă prin intermediul Fundaţiei SOROS-Moldova.
În anul 2011, 50 de şcoli din mediul rural, care au un număr mare de copii din familii social-vulnerabile şi care au fost selectate prin concurs, au beneficiat de granturi pentru ameliorarea situaţiei materiale a copiilor în vederea  menţinerii acestora în şcoală – donaţie de îmbrăcăminte, încălţăminte şi rechizite şcolare, pe de o parte, iar pe de alta –granturi pentru sprijinirea activităţilor extraşcolare, reieşind din interesele şi necesităţile personale ale copiilor pentru integrarea socială de succes. Cadrele didactice antrenate în facilitarea activităţilor extracurriculare au participat la programe de dezvoltare profesională.
Astfel, în primul an de proiect, 2200 de copii au primit încălţăminte, îmbrăcăminte şi rechizite şcolare, iar în şcoli au fost iniţiate şi sînt sprijinite în continuare peste 130 de activităţi extracurriculare (activităţi de educaţie tehnologică, activităţi sportive, teatru social şi de păpuşi, ansambluri muzicale şi de dans, ateliere de lectură şi comunicare, etc.), în care sînt implicaţi peste 2800 de copii. De asemenea, 300 de cadre didactice, asistenţi sociali şi reprezentanţi ai APL au participat la programe de formare cu tematici importante: scrierea şi elaborarea proiectelor educaţionale, parteneriatul comunitar, managementul proiectului, dezvoltarea profesională a cadrelor didactice în scopul organizării eficiente a activităţilor extraşcolare centrate pe copil etc.

Şcolile care au implementat cu succes proiectul vor beneficia de sprijin financiar şi în anul 2012 – în valoare totală de 276 450 USD – pentru menţinerea activităţilor extracurriculare şi  implicarea unui număr cît mai mare de copii aflaţi în dificultate în demersuri de dezvoltare personală şi orientare vocaţională.

eee3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *