Leadership colaborativ pentru instituții educaționale reziliente. Eveniment anual de rețea

Centrul Educațional PRO DIDACTICA face parte din mai multe rețele educaționale, care  oferă un context inedit pentru schimb de experiență, promovare de inovații și diseminare de bune practici. Un eveniment recent, în cadrul căruia Centrul a fost reprezentat de dr. Rima Bezede, directoare executivă, a fost cea de a 33-a ediție a Conferinței ENIRDELM (Rețeaua Europeană pentru Îmbunătățirea Cercetării și Dezvoltării în domeniul Leadershipului și Managementului Educațional) și a 9-a ediție NEPC (Rețeaua Centrelor de Politici în Educație) cu genericul Leadeship colaborativ pentru școli reziliente, desfășurată în perioada 25-28 septembrie în orașul Rijeka, Croația. Conferința din acest an a reunit cercetători, cadre didactice  și factori de decizie din peste 20 de țări, care au prezentat și abordat multiaspectual instrumente științifice, strategii bazate pe dovezi și practici inspiraționale necesare pentru edificarea unor sisteme educaționale cu adevărat reziliente.

Activitățile plenare ale Conferinței au inclus discursuri și prezentări-cheie cu accente importante referitoare la definirea, percepția și înțelegerea rezilienței ca  termen și fenomen; tipurile și combinațiile de reziliență; aspecte definitorii ale leadershipului colaborativ în contextul creării unor medii incluzive și reziliente; competențe necesare unui lider educațional pentru a promova o cultură organizațională incluzivă; reflecții ce țin de influența politicilor în modelarea conducerii colaborative pentru incluziune și alte subiecte conexe. După discursurile principale, o serie de prezentări au extins și aprofundat subiectele abordate, oferind diverse perspective și date ale unor cercetări recente din diferite țări despre modul în care școlile și liderii pot consolida reziliența în fața crizelor, promovând echitatea, incluziunea și reziliența în educație.

Sesiunile în plen au fost completate de activități în ateliere paralele, care au oferit o paletă extinsă de subiecte aferente genericului Conferinței și spațiu pentru reflecții și concluzii. Participanții au avut, de asemenea, oportunitatea de a vizita grădinițe locale, școli primare și secundare, precum și autorități locale din domeniu, văzând ”pe viu” cum funcționează instituțiile educaționale reziliente. Toate activitățile desfășurate  pe parcursul evenimentului au subliniat faptul că pregătirea școlilor și a sistemelor pentru viitor înseamnă pregătirea lor pentru crize, or, acestea sunt inerente și vin o dată cu multitudinea de schimbări de ordin natural, tehnologic, social etc. Instituțiile și sistemele educaționale vor putea depăși momentele și perioadele de criză doar cu un leadership colaborativ bazat pe grijă, responsabilitate și reziliență și o cultură organizațională în care incluziunea și echitatea sunt valori de bază.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *