NE ÎMBOGĂŢIM CULTURA BUNEI VECINĂTĂŢI

În data de 13-14 februarie curent am desfăşurat seminarul de certificare şi evaluare a cadrelor didactice (învăţătoare de la clasa I si educatoare de la grupa pregătitoare de grădiniţă) din cele 25 de instituţii experimentale din 17 localităţi ale republicii, inclusiv multietnice, încadrate în experimentul pedagogic ”Cultura bunei vecinătăţi”, din cadrul proiectului ”Educaţie interculturală pe ambele maluri ale Nistrului”, care se încheie la finele lunii.

Din regiunea transnistreană au fost implicate în demersul educaţional comuni 5 grădiniţe şi 7 şcoli medii. Cele 41 de participante au reiterat necesitatea şi utilitatea noii discipline opţionale, venind cu argumente şi dovezi locale elocvente pe marginea comportamentului tolerant educat la copii şi părinţi, dar şi cu sugestii de ameliorare şi continuare.

Printre remarcile cele mai frecvente ale cadrelor didactice am regăsit:

  • Apreciem oportunitatea şi utilitatea noii discipline opţionale, asigurată cu curriculum şi cu materiale didactice pentru copii şi educatori/învăţători;
  • S-au creat condiţii favorabile pentru extinderea parteneriatului şcolii cu familia şi comunitatea şi învăţăm împreună a fi mai toleranţi şi mai atenţi în comunicare şi în diverse activităţi comune;
  • Copiii au devenit mai motivaţi şi mai receptivi în procesul educaţional, învăţîndu-şi specificul propriei identităţi, în comparaţie cu identitatea celui de alături;
  • Ne dorim continuarea disciplinei pînă în clasa a IV-a şi intensificarea schimbului de experienţă cu educatoarele şi învăţătoarelor din regiunea transnistreană etc.

Formatorii-experţi Alla Nikitcenko, Efimia State şi Daniela State au facilitate schimbul de experienţă din aceste 2 zile, analizînd în detalii impactul şi schimbările intervenite, dar şi recomandările de optimizare a demersurilor educaţionale ulterioare.

Viorica Goraş-Postică,
Coordonator de proiect

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *