Programul național ”Investim în profesori” la cea de-a doua ediție
Centrul Educațional PRO DIDACTICA continuă seria de instruiri derulate în cadrul Programului național ”Investim în profesori”, susținut financiar de Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova. Programul vine să răspundă nevoilor actuale de pregătire profesională continuă ale cadrelor din învățământ, oferind baza teoretică și practică necesară formării și exersării competențelor specifice domeniului psihopedagogic.
La activitățile curente, desfășurate de echipa Centrului, participă circa 200 de cadre manageriale și didactice din 7 instituții de învățământ general din raionul Ialoveni: LT ”Petre Ștefănucă din or. Ialoveni; LT ”Olimp”, Costești; LT Zîmbreni; Gimnaziul ”Mitropolit Gurie Grosu”, Nimoreni; LT Ruseștii Noi; LT ”Ion Suruceanu”, Suruceni; LT ”Dimitrie Cantemir”, Văsieni.
Pe parcursul celor 300 de ore de training, de activități de studiu individual și de mentorat, de sesiuni de follow-up, realizate cu prezență fizică (în cadrul instituțiilor de învățământ) și în format online, ghidați de circa 20 de formatori PRO DIDACTICA, cursanții vor parcurge conținuturi utile pentru îmbunătățirea prestației în sala de clasă, oferite fiecărui participant atât în variantă electronică, cât și pe suport de hartie. Modulele programului cuprind subiecte actuale și necesare pentru buna activitate a cadrului didactic aici și acum. Printre acestea se numără: ”Cadrul normativ al activității cadrului didactic”; ”Inteligența emoțională”; ”Relația cadrului didactic cu elevii”; ”Cadrul didactic și părinții elevilor: comunicare, implicare, parteneriate”; ”Relevanța învățării”; ”Educația incluzivă”, ”Educație pentru democrație și integrare europeană”, ”Formarea competențelor de prevenire și combatere a bullyingului”, ”Integrarea și etica personalului didactic”.
Sesiunile de formare sunt proiectate și desfășurate astfel încât să ofere un cadru atât pentru acumularea de noi achiziții profesionale și schimb eficient de experență, cât și pentru dezbaterea unor aspecte importante legate de activitatea propriu-zisă a profesorului la nivel de clasă, școală și comunitate.