Seminar desfășurat în format hibrid pentru cadre didactice și manageriale
În data de 30 septembrie curent a avut loc, în premieră, un seminar realizat prin metoda hibrid cu genericul Strategii și resurse didactice pentru o predare hibridă eficientă.
În cadrul acestuia au fost abordate subiecte ce țin de activitatea hibrid: planificare, organizare, instrumente, strategii, resurse didactice, reguli, scenariul și pașii acesteia, aspecte legate de ajustarea strategiilor tradiționale la un astfel de demers, managementul clasei etc.
Participanții au listat mijloacele folosite pentru realizarea unei lecții de tip hibrid: platformele Google Meet, Zoom, Micorsoft Teams, Skype, Messengerul; tablele interactive Jamboard, Aww App, Class Click, Zoom (whiteboard); instrumente de creare de conținuturi/suporturi digitale (Canva, Piktochart, Genially, Slide Share, Prezi, Sutori, Wakelet) și cărți digitale (StoryJumper, Book Creator, Kizoa, Flipshack, Bookemon), dar și pentru evaluare în sistem hibrid (Kahoot, Quizizz, Google Forms, Testmoz, Quizlet, Socrative, Pro Profs).
Cele 10 cadre didactice și manageriale prezente la activitate fizic și 46 on-line s-au implicat plenar în demersurile propuse de formator. Participanții au menționat că instruirea hibrid este un proces complicat, care necesită o bună cunoaștere a instrumentelor, platformelor, precum și o planificare riguroasă, inclusiv elaborarea celui de-al doilea plan/scenariu, de rezervă.
Seminarul a fost moderat de Daniela MUNCA-AFTENEV, formator cu o vastă experiență în domeniu.
Exercițiul face parte din șirul de acțiuni desfășurate în cadrul proiectului Instruirea hibrid pe ambele maluri ale Nistrului – o punte spre o educație sănătoasă și fără frontiere, realizat în cadrul Programului UE Măsuri de promovare a încrederii, finanțat de Uniunea Europeană și implementat de PNUD Moldova, în parteneriat cu Centrul Educațional PRO DIDACTICA și Centrul de programe educaționale și sociale inovative din regiunea transnistreană, Tiraspol.
Lilia Nahaba,
coordonator de proiect