LEADERSHIP EDUCAŢIONAL ÎN ŞCOALA PROFESIONALĂ
O nouă activitate de formare cu genericul Leadership educaţional s-a desfăşurat, în incinta Centrului Educaţional PRO DIDACTICA, în perioada 3-5 noiembrie curent.Seminarul-training face parte din proiectul CONSEPT (faza III), componenta Dezvoltare organizaţională, implementată de C. E. PRO DIDACTICA şi sprijinită financiar de Fundaţia Liechtenstein Development Service (LED), care are drept scop îmbunătăţirea funcţionării şcolilor profesionale prin consolidarea competenţelor manageriale ale membrilor administraţiei.
Reprezentanţii echipelor manageriale din 13 instituţii din învăţămîntul profesional tehnic secundar au demonstrat un interes sporit pentru aspectele teoretice şi practice ale leadershipului şi managementului educaţional, în calitate de procese conexe ce asigură funcţionarea şi dezvoltarea instituţiilor profesional tehnice în contextul schimbărilor continue din domeniu. Printre cele mai importante obiective propuse la începutul seminarului-training şi atinse pe parcurs s-au numărat:
- identificarea diferenţelor şi a asemănărilor dintre procesele de management şi leadership;
- definirea caracteristicilor comunităţilor profesionale de învăţare în contextul şcolii profesionale;
- desemnarea condiţiilor necesare pentru dezvoltarea managerilor-lideri şi a cadrelor didactice-lideri;
- dezvoltarea abilităţilor de leadership;
- elaborarea unu plan fezabil de acţiuni în vederea promovării leadershipului educaţional.
Echipele de formatori au asigurat un demers de dezvoltare profesională axat pe învăţare experienţială şi schimb de bune practici, punînd accentul pe perfecţionarea abilităţilor de leadership şi de lucru în echipă, pe promovarea managementului participativ, pe implicarea plenară a participanţilor, dar şi pe sensibilizarea acestora vizavi de importanţa asigurării unei culturi organizaţionale în care fiecare actor educaţional este pus în valoare şi are suficiente condiţii pentru maximizarea potenţialului său la nivel de clasă, instituţie şi comunitate de învăţare.
Progresul managerilor implicaţi în proiectul CONSEPT bucură şi confirmă faptul că o investiţie de calitate în resursele umane reprezintă unul din factorii-cheie în asigurarea succesului instituţiei de învăţămînt la nivel de proces, relaţii şi rezultat.
Rima BEZEDE,
coordonator de proiect