MASĂ ROTUNDĂ în cadrul proiectului PENTRU REFORME CALITATIVE ÎN EDUCAŢIE

218_copÎn data de 15 ianuarie curent, Centrul Educaţional PRO DIDACTICA a organizat  Masa rotundă cu genericul Strategia sectorială de descentralizare, Optimizarea reţelei şcolare.  La acest eveniment au participat: reprezentanţi ai  Direcţiilor de Învăţămînt (Drochia, Chişinău, Bălţi, Briceni, Donduşeni, Făleşti, Floreşti, Glodeni, Nisporeni, Ocniţa, Rezina, Răşcani, Sîngerei, Şoldăneşti); conceptori de politici educaţionale,  profesori, manageri şcolari. În cadrul evenimentului a fost prezentată şi discutată Strategia sectorială de descentralizare (proiect) şi au fost abordate aspecte problematice, care vizează nemijlocit implementarea acesteia.

Printre subiectele de interes major pentru comunitatea educaţională s-au numărat partajarea competenţelor la diferite nivele şi corelarea acestora într-un mod eficient.  Dezbaterile constructive, practicile de succes, dar şi accentele puse de moderatori au permis evidenţierea unor soluţii în vederea realizării  eficiente a procesului de descentralizare.

Obiectivele generale  ale strategiei, care se referă la  accesul universal la educație şi asigurarea calității educației  pot fi realizate doar prin dialog continuu şi efort comun a autorităţilor de la nivel central, nivel 1 şi 2, inclusiv prin sincronizarea responsabilităţilor fiecărei părţi.

Activitatea face parte dintr-o asistenţă tehnică mai largă, oferită Ministerului Educaţiei din Republica Moldova de Fundaţiile pentru o Societate Deschisă prin intermediul Fundaţiei Soros-Moldova.

Centrul Educaţional PRO DIDACTICA  implementează proiectul Pentru reforme calitative în educaţie  în perioada iulie 2014 – ianuarie 2015, cu un buget total de 34 200  dolari SUA. Proiectul îşi propune să contribuie la promovarea şi realizarea calitativă a reformelor curente din domeniul educaţional prin implicarea activă a tuturor actorilor interesaţi, inclusiv a membrilor comunităţilor rurale. Activităţile din proiect asigură vizibilitatea reformelor în educaţie şi oferă oportunităţi pentru participare şi dialog social axat pe proces, relaţii şi rezultate. Problemele prioritare abordate în activităţi includ: transparenţa decizională, parteneriate durabile, management participativ şi optimizarea reţelei şcolare.

Proiectul prevede şi alte activităţi cum ar fi: discuţiile publice locale, mese rotunde tematice, rubrici tematice în Făclia şi Didactica Pro…, pe  site-ul Ministerului Educaţiei, a C.E. PRO DIDACTICA, cicluri de interviuri (radio, TV), promovarea reformelor şi schimbărilor de calitate prin intermediul materialelor de informare/sensibilizare (pliante, flyere).

Lilia NAHABA,  coordonator proiect

218_2 218_3 218_4

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *