Programul național „Investim în profesori”

În perioada 18 noiembrie-11 decembrie curent, circa 180 de cadre didactice din 7 instituții de învățământ general din Republica Moldova (LT „Mihail Kogălniceanu”, LT „Lucian Blaga”, LT „Vasile Alecsandri” și „Tudor Vladimirescu” din mun. Chișinău; LT „Gheorghe Palade” (Puhoi), LT „Țipala”, Gimnaziul „Văratic”, Gimnaziul „Gangura” din r. Ialoveni) au participat la activitățile desfășurate de Centrul Educațional PRO DIDACTICA în cadrul programului național Investim în profesori.

Susținut financiar de Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, programul a fost implementat de un consorțiu de 6 parteneri: Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, Universitatea de Stat din Moldova, Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți, Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, Centrul Educațional PRO DIDACTICA și Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică. Acesta și-a propus să le ofere cadrelor didactice baza teoretică și practică necesară formării competențelor specifice domeniului psihopedagogic, pentru a răspunde nevoilor la zi ale educabililor. Ghidați de peste 20 de formatori PRO DIDACTICA, pe parcursul celor 300 de ore de training, de activități de studiu individual și de mentorat, de sesiuni de follow-up, desfășurate cu prezență fizică (în cadrul instituțiilor de învățământ) și în format online, cursanții au parcurs conținuturi utile pentru perfecționarea prestației la clasă, structurate în 6 module: Cadrul normativ al activității cadrului didactic; Inteligența emoțională; Relația cadrului didactic cu elevii; Cadrul didactic și părinții elevilor: comunicare, implicare, parteneriate; Relevanța învățării; Educația incluzivă. La finele instruirii, rugați să numească factorii care au avut un impact semnificativ asupra succesului, calității și eficacității programului, cursanții au evidențiat următoarele: profesionalismul formatorilor, formele de organizare a demersurilor, tematicile de actualitate, suporturile de curs bine structurate, atmosfera de învățare stimulativă, interesul și deschiderea beneficiarilor etc.