BILANŢURI ŞI PERSPECTIVE PENTRU PROFESORII – LIDERI ÎN EDUCAŢIE

leadership1La 14 iulie  2011, la Centrul Educaţional PRO DIDACTICA, a fost organizat seminarul de bilanţ în cadrul proiectului Leadership educaţional. Cei 15 profesori participanţi în proiect au fost certificaţi la modulele din programul complex de formare continuă:Psihopedagogie, Didactica disciplinelor şiUtilizarea TIC. Această evaluare s-a produs în baza prezentării publice a portofoliilor şi a proiectelor de dezvoltare profesională, urmate, în mod firesc, de dezbateri şi comentarii experienţiale extinse. Din partea Ministerului Educaţiei la activitate a participat Tatiana Calancea, specialist principal.

Printre concluziile proiectului, menţionăm: colaborarea cu Universitatea Cambridge a necesitat efort şi timp suplimentar, multă independenţă şi iniţiative/perspective locale; schimbul de experienţă cu alte ţări implicate în proiect (Albania, Bulgaria, Bosnia şi Herţegovina, Croaţia, Grecia, Macedonia, Muntenegru, România, Serbia şi Turcia) au confirmat potenţialul nostru pedagogic şi ne-au calificat la nivel internaţional; consultaţiile on-line şi munca independentă de cercetare a profesorilor urmează a fi promovate în continuare; experienţa Leadershipului educaţional poate contribui la optimizarea procesului de atestare a cadrelor didactice, inclusiv prin instrumentele de cercetare puse la dispoziţia profesorilor; etapele de elaborare a unei lucrări de grad, a raportului de autoevaluare, care porneşte de la un studiu de caz concret (Declaraţie reflexivă iniţială) poate fi o experienţă funcţională, în contextul cînd se plagiază masiv şi cercetările profesorilor nu contribuie de facto la ameliorarea practicii şcolare; iniţierea procesului de formare profesională continuă on-line poate fi facilitată de Ghidul de instrumente de cercetare Cambridge, copyright David FROST.
Considerăm încheiată cu succes etapa de pilotare a proiectului Cambridge în Moldova,  vom beneficia în continuare de instrumentele didactice oferite şi de reţeaua Teacher Leadership Moldova, dar şi de cea internaţională, care, sperăm, să fie accesibilă şi funcţională o  perioadă cît mai îndelungată. Echipa C.E.  PRO DIDACTICA, împreună cu profesorii abilitaţi în domeniu, vor fi pe viitor resurse importante, care se vor implica în aiigurarea durabilităţii proiectului prin diseminarea şi instituţionalizarea schimbărilor valoroase promovate de proiect.

Dr. Viorica Goraş-Postică,

Coordonatoare de proiect
leadership2

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.