CONFERINTA DE BILANT A PROIECTULUI „ASIGURAREA SUCCESULUI SCOLAR PRIN DEPASIREA DIFICULTATILOR LA LECTURA SI SCRIERE”

La 29 august curent, in incinta Centrului Educational PRO DIDACTICA, va avea loc conferinta de bilant a proiectului „Asigurarea succesului scolar prin depasirea dificultatilor la lectura si scriere” finantat de Roma Education Fund din cadrul Institutului pentru o Societate Deschisa, Budapesta. Proiectul contine un program de evaluare si de formare a competentelor de lectura si scriere la elevii din clasele I-VI, initiat de Centrul de Resurse pentru Diversitate Etnoculturala din Cluj-Napoca, Romania si s-a desfasurat in cadrul retelei SOROS, cu participarea a 6 tari (Romania, Slovacia, Bulgaria, Slovenia, Croatia si Moldova).

La Conferinta au fost invitati toti specialistii de la DRITS, responsabili pentru invatamintul primar si invatatorii experimentatori implicati in proiect pe parcursul a 2 ani de zile.
Scopul proiectului a constat in elaborarea unor instrumente de evaluare a situatiei scolare in invatarea citit-scrisului si a unei metodici coerente de optimizare a capacitatilor de lectura si scriere. Echipa de formatori a centrului – Tatiana Cartaleanu, Viorica Goras-Postica, Loretta Handrabura a adaptat programul de evaluare a copiilor, valorificat de expertii occidentali din cadrul Asociatiei Internationale de Lectura (IRA) – Charles Temple, Alan Crawford, Codruta Florin-Temple si a elaborat un set original de probe de evaluare a nivelului literatiei la copii (citit-scrisului).
Programul s-a finisat cu elaborarea unui ghid practic, destinat invatatorilor si profesorilor, care contine strategii de evaluare a abilitatilor de lectura si scriere, dar si tehnologii variate de ameliorare a succesului scolar prin depasirea dificultatilor la lectura si scriere. Tirajul cartii de 1500 de exemplare va fi donat invatatorilor interesati dupa instruirea acestora in cadrul unor seminare tematice specializate.
Acest ghid vine in sprijinul tuturor celor care sint chemati sau se ofera singuri sa ajute un copil aflat in dificultate instructiva din cauza nivelului jos de competente lectorale. El pune la dispozitia adultilor un instrumentar aplicabil pentru identificarea nivelului la care se afla un elev, raportat la competententele lectorale adecvate virstei sale, precum si pentru stabilirea lacunelor care urmeaza a fi lichidate prin exersari.
Fiecare participant la Conferinta va primi ca donatie o carte insotita de oferta seminarelor si trainingurilor desfasurate de C. E. PRO DIDACTICA.

Viorica GORAS-POSTICA,
director-adjunct,
coordonator de proiect