GÂNDIRE CRITICĂ PENTRU DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR PROFESIONALE (ONLINE)

CONSEPT

Centrul Educațional PRO DIDACTICA și-a reluat activitățile de formare în cadrul proiectului CONSEPT IV, oferind, în perioada 21-23 octombrie curent, trainingul din cadrul modulului II de dezvoltare a gândirii critice. Tematica trainingului a fost consacrată problemelor de colaborare și cooperare în cadrul activităților didactice, cu bătaie lungă spre activitatea profesională ulterioară a elevilor, care vor lucra, inevitabil, în echipe. Trainingul s-a desfășurat online pe meet.google.com, cursanții beneficiind și de aspecte inedite de organizare și cooperare în cadrul instruirii la distanță.

Problema cooperării rămâne a fi vitală atât în contextul studiilor, cât și în practica de zi cu zi a oricărui angajat. Participanții au reprezentat 8 instituții din Republica Moldova (6 școli profesionale și 2 centre de excelență – CESPA, CEIU), au examinat în detalii experiențe de aplicare a tehnicilor de învățare prin cooperare, au pus în discuție momentele cele mai complexe de organizare și management al echipelor și, în mod special, de evaluare a produselor realizate. În condiții de instruire la distanță, au fost binevenite tehnicile de interacțiune scrisă pe chat, Jamboard, Drive etc. Mesajul general al participanților a fost că activitățile de cooperare contribuie la formarea unui lucrător eficient, asertiv, compatibil, dar și responsabil, punctual, corect. Nu este suficient să se declare efectuarea unor sarcini în echipe, este necesară o comunicare eficientă pe scară largă, care să asigure o cooperare reală.