Echipament școlar pentru elevii ucraineni

Fiecare început de an școlar vine cu noi emoții și speranțe, dar și cu griji noi, cu responsabilitatea de a înzestra elevii cu rechizitele școlare necesare.

Astfel, 663 de copii și adolescenți refugiați din Ucraina, incluși în sistemul de învățământ din Republica Moldova, dar și din rândul celor care își urmează studiile la distanță după curriculumul din țara de origine, au primit câte un certificat valoric în sumă de 1300 de lei.

Acțiunea, desfășurată în cadrul proiectului ”Împuternicirea fetelor și băieților refugiați din Ucraina printr-o educație incluzivă și empatică în Republica Moldova”, în  parteneriat cu autoritățile locale, își propune să faciliteze implicarea fetelor și băieților refugiați în procesul educațional, indiferent de forma de instruire, inclusiv prin reducerea unor bariere de ordin economic.

Certificatele valorice au fost distribuite tuturor refugiaților din ciclurile primar, gimnazial și liceal, din cele 7 localități-pilot ale proiectului: Chișinău (353 ex.), Cimișlia (36 ex.), Criuleni (38 ex.), Dondușeni (80 ex.), Ceadâr-Lunga (51 ex.), Comrat (41 ex.) și Vulcănești (64 ex.).

Acestea sunt prevăzute pentru achiziționarea de seturi, constând din ghiozdane, rechizite școlare și materiale didactice, în funcție de nevoile individuale ale beneficiarilor.

Proiectul ”Împuternicirea fetelor și băieților refugiați din Ucraina printr-o educație incluzivă și empatică în Republica Moldova” este implementat de Centrul Educațional PRO DIDACTICA, cu sprijinul financiar al Fundației pentru Copii ”Pestalozzi” din Elveția.

T4GREEN: Ședința de coordonare a activităților proiectului

Pe 12 septembrie curent, în cadrul ședinței de coordonare, a fost dat oficial startul noului an academic, partenerii de implemnetare a proiectului alinindu-și viziunile și stabilind prioritățile de coordonare a activităților proiectului

Ce urmează pentru echipa și partenerii noștri:

Traininguri interne la universitățile din Armenia și Moldova – unde vor fi prezentate programele de studii revizuite și va fi colectat feedback valoros din partea cadrelor didactice.

Ultimele versiuni revizuite și lansarea oficială a noilor programe de studii – ca rezultat al colaborării și inovației.

Primirea partenerilor din UE în Armenia și Moldova – pentru a sprijini pilotarea eficientă a programelor revizuite și a împărtăși expertiza lor.

Discuții deschise cu profesorii – un pas esențial pentru finalizarea Conceptului Național pentru Formarea Cadrelor Didactice în ambele țări.

Pentru o îmbunătățire a comunicării în cadrul serviciilor de asistență socială și protecție

Pentru a răspunde mai bine nevoilor celor defavorizați, marginalizați, excluși social sau supuși riscurilor de excluziune socială, circa 100 de angajați ai Ministerului Muncii și Protecției Sociale au participat, în perioada iulie-august curent, la programul de formare “Comunicare incluzivă, empatică și adaptativă în interacțiunea cu persoane din grupuri vulnerabile, inclusiv refugiați și cetățeni străini”. Instruirea a fost realizată de Centrul Educațional PRO DIDACTICA, în parteneriat cu Organizația Internațională pentru Migrație (OIM), în cadrul proiectului ”Prevenirea traficului de persoane și protecția victimelor și a populației în situații de risc din Moldova”, finanțat de Ministerul Afacerilor Externe al Regatului Norvegiei. Moderată de formatoarele Lia Sclifos și Svetlana Șișcanu, aceasta și-a propus să contribuie la perfecționarea competențelor de comunicare ale personalului din domeniul asistenței sociale și protecție.

S-a lucrat cu patru grupe de formabili, având ca bază metodologică cadrul de învățare și gândire Evocare/Realizare a sensului/Reflecție. Învățarea a avut în centrul atenției comunicarea și aspectele ei conceptuale, tipurile, stilurile de comunicare și rolul lor în organizarea eficientă a activității, tehnicile de comunicare, cu accent pe cele orientate spre beneficiar și persoane în situații de risc; emoțiile și rolul lor în comunicare, recunoașterea acestora, reacțiile la ele; empatia și tipurile ei etc.

Demersul formatoarelor a fost axat pe valorificarea experienței participanților și pe aplicabilitatea instrumentelor abordate, pe schimb de cunoștințe și bune practici. O pondere aparte în dezvoltarea abilităților de gândire critică, de soluționare a problemelor, în optimizarea comportamentului și în creșterea rezilienței au avut-o discuțiile și exercițiile propuse spre realizare. În final, cursanții au apreciat valoarea programului, a aspectelor noi și relevante învățate, pentru  dezvoltare profesională, pentru îmbunătățirea comunicării și a relației cu beneficiarii, pentru sporirea calității intervențiilor prin luarea unor decizii profesionale corecte.