Textul literar și jocul în vizorul Clubului PAIDEIA

În data de 18 februarie curent, ședința de rând a Clubului PAIDEIA și-a axat demersul pe identificarea unor modalități de predare a textului literar prin joc. Aceasta a fost facilitată de Anna MUNTEAN și a fost realizată online.

Având drept motto ”A face înseamnă a demonstra ceea ce ştii”, activitatea a fost impregnată de interactivitate, creativitate și originalitate. Participanții au testat mai multe unelte ludice, inclusiv Reţeta succesului, De-a X şi 0 şi De-a alfabetul operei literare, au făcut jogging literar, au construit un puzzle şi au ”asistat” la ”creşterea şi maturizarea” unui personaj literar prin prisma cercului narativ al lui Dan Harmon. De asemenea, ei au exersat utilizarea mai multor instrumente web 2.0, printre care: Framapad – o platformă de scriere colaborativă, Wordwall – un instrument care ajută la crearea jocurilor personalizate şi ThingLink – un site care face imaginile să vorbească.

Romanul ”Alchimistul” de Paulo Coelho, în lectura lui Florian Pittiş, a fost textul cu care s-a lucrat. Cea de-a doua resursă pentru care a optat formatoarea Anna MUNTEAN a fost desenul animat ”Umbrela”, un film despre speranţă, dragoste şi empatie.

Ședințele Clubului de dezbateri educaționale PAIDEIA continuă. Următoarea, cu genericul ”Abordarea textelor moderniste și postmoderniste”, va avea loc pe data de 4 martie și va fi moderată de Rodica GAVRILIȚĂ.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.