‼ În atenția cadrelor de conducere din instituțiile de învățământ general

Stimați colegi,

🧑‍🎓 Centrul Educațional PRO DIDACTICA anunță înscrierea la programul de formare continuă MANAGEMENTUL EDUCAȚIONAL, acreditat de Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educație și Cercetare.

💻Instruirea se va realiza online, în perioada 20, 21, 25, 26, 27, 28 martie 2025, 1, 3 aprilie (follow-up – 15 aprilie) cu sesiuni sincron în intervalul 15:00-17:30.

La finalul cursului se oferă certificat de absolvire.

Numărul de credite obținute: 20.

🎯 Participanți: manageri din învățământul general.

✔ Formatoare: Daniela Vacarciuc.

Pentru înregistrare, vă rugăm să accesați formularul LINK

Costul programului de formare: 2000 lei.

Înregistrarea la stagiile finanțate din bugetul de stat se va efectua doar în baza ordinului de delegare, emis de conducătorul instituției de învățământ / Direcția de Învățământ (dacă e cazul) / APL (dacă e cazul).

Pentru mai multe detalii, vizitați pagina: http://prodidactica.md/servicii/ sau contactați-ne la numărul de telefon: 022 54 19 94.

Persoană de contact: Lilia NAHABA, coordonatoare de program.

În atenția profesorilor de limba și literatura română

🧑‍🎓 Centrul Educațional PRO DIDACTICA anunță înscrierea la modulul DIDACTICA LIMBII ȘI LITERATURII ROMÂNE (10 credite / 300 ore), acreditat de Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educație și Cercetare.

💻  Activitățile se vor desfășura în format online, în perioada⏰ 18 -28 martie, 16 aprilie curent, cu sesiuni sincron (18, 20, 25, 27, 28 martie, follow-up 16 aprilie 2025), în intervalul 15:00-17:30.

Costul modului de formare constituie 1400 lei.

  • Pentru înregistrare, vă rugăm să accesați și să completați formularul:
  • https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdadFTOswJoAaqQNWk-F_Lrhd8C2squzwyeRtp5Gw-MeDzLUQ/viewform?usp=header

Formatoare: Olga Cosovan

Pentru detalii, ne puteți contacta la nr. de telefon (373 22) 54 25 56, 54 19 94; coordonatoare de program: Lilia Nahaba.

Concurs de angajare în funcția de coordonator/coordonatoare de proiect (full-time)

Centrul Educațional PRO DIDACTICA

anunță concurs de angajare în funcția de

COORDONATOR/COORDONATOARE DE PROIECT (full-time)

Centrul Educațional PRO DIDACTICA are drept scop promovarea principiilor unei societăți deschise, prin sprijinirea persoanelor și organizațiilor interesate de învățare și dezvoltare continuă, pentru a le facilita afirmarea personală, profesională, culturală, socială și o mai bună integrare într-o societate democratică, aflată în continuă schimbare.

În cadrul concursului curent, Centrul Educațional PRO DIDACTICA urmează să selecteze un coordonator/o coordonatoare de proiect pentru a sprijini desfășurarea eficientă a activităților prevăzute de proiectele implementate de Centru.

Tipul contractului: contract individual de muncă cu perioada determinată, cu implicare full-time (100%).

Perioada de angajare: începând cu 01 martie 2025, pentru 12 luni, cu posibilitate de extindere.

Sarcini și responsabilități

Coordonatorul/coordonatoarea de proiect va activa în cadrul echipei Centrului  și va fi responsabil de managementul, coordonarea, raportarea și implementarea integrală a activităților din proiect.

Responsabilități specifice funcției, fără a se limita la acestea:

  • Managementul și coordonarea eficace și eficientă a activităților proiectului;
  • Elaborarea planurilor de activitate și a rapoartelor ținând cont de capacitățile și resursele disponibile, dar și de constrângerile impuse, gestionarea activităților de proiect în cadrul termenelor agreate;
  • Supravegherea și coordonarea activității echipei de proiect, inclusiv distribuirea sarcinilor de lucru, stabilirea responsabilităților și evaluarea performanței membrilor echipei;
  • Gestionarea și controlul utilizării resurselor din cadrul proiectului, inclusiv activități de analiză și estimare a costurilor, elaborarea bugetelor, planificarea și alocarea/realocarea resurselor financiare conform necesităților, precum și monitorizarea respectării planurilor și bugetelor aprobate;
  • Planificarea, administrarea și monitorizarea procurărilor de echipament, servicii, precum și a implicării de consultanți, personal pentru servicii etc.;
  • Completarea corectă şi la timp a documentelor şi păstrarea lor în conformitate cu cerințele și politicile Centrului. Elaborarea şi dezvoltarea documentelor noi, în caz de necesitate;
  • Organizarea și facilitarea ședințelor săptămânale de progres ale proiectului și prezentarea rapoartelor lunare de progres privind proiectul principalelor părți interesate;
  • Identificarea, analiza și evaluarea riscurilor, elaborarea strategiilor de răspuns la riscuri cu scop excluderii și/sau minimizării impactului negativ al riscurilor pentru proiect;
  • Identificarea și implementarea măsurilor de asigurare a calității și, eventual, de remediere a deficiențelor depistate cu scopul de a asigura atingerea obiectivelor proiectului;
  • Inițierea, revizuirea, coordonarea și/sau aprobarea schimbărilor la proiect;
  • Coordonarea și comunicarea directă cu finanțatorii, partenerii și beneficiarii proiectului;
  • Executarea altor sarcini și responsabilități necesare realizării scopului proiectului.

 

Calificări:

  • Studii universitare în pedagogie, științe sociale, educație sau alte domenii conexe;
  • Minimum 3 ani de experiență în managementul proiectelor;
  • Experiență de coordonare a instruirilor, seminarelor, atelierelor de lucru etc.;
  • Abilități excelente de utilizare a aplicațiilor software din pachetul Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint), Microsoft Project, Adobe Acrobat, Microsoft Outlook, Share Point și Internetului;
  • Abilități de comunicare în scris și oral în limbile engleză și română, inclusiv abilitatea de a face prezentări, de a elabora memo-uri, mesaje, scrisori, regulamente interne, documente și rapoarte;
  • Abilități avansate de organizare şi de management al timpului.

Alte cerințe:

  • Abilități avansate de cooperare și de lucru în echipă;
  • Abilități excelente de comunicare şi de relaționare interpersonală;
  • Gândire critică, analiză sistemică și capacitatea de soluționare a problemelor complexe;
  • Capacitatea de aplicare a judecății profesionale și de adoptare a deciziilor;
  • Optimism şi capacitatea de depășire prin exemplul propriu a situațiilor dificile, de stres etc.

PENTRU A APLICA: Expediați prin e-mail, la adresele  rbezede@prodidactica.md, prodidactica@prodidactica.md, într-un mesaj cu genericul Concurs Coordonator/Coordonatoare de proiect, o scrisoare de motivare, explicând interesul manifestat față de poziția dată; o copie a CV-ului, numele şi informația de contact a două persoane de referință, inclusiv a angajatorilor precedenți.

Data limită – 25 februarie 2025, COB.

Doar candidații preselectați vor fi contactați și invitați la interviu.

„DIDACTICA PRO…”. Abonarea 2025


📣 STIMAȚI MANAGERI, PROFESORI, EDUCATORI, PĂRINȚI ȘI ELEVI!

Campania de abonare pentru anul 2025 la revista de teorie și practică educațională „Didactica Pro…” continuă.

Abonamentele pot fi perfectate direct la redacție (str. Petru Rareș, 36, of. 146 B, mun. Chișinău, MD 2005) sau la oficiile distribuitorilor de presă:

👉POȘTA MOLDOVEI (indice 31546); PRESS INFORM-CURIER.

În anul 2025, propunem atenției tuturor celor interesați de educație și dezvoltare profesională o gamă vastă de subiecte de actualitate: Spațiul european al educației, Educație politică și electorală, Cariera pedagogică: între standardizare și provocările realităților imediate, Leadershipul incluziv, Educație pentru transformare, Educație mediatică și informațională, Filozofia educației, Competențele secolului XXI: Modelul ”4 C” etc.

🔎 Serviciul ABONARE ONLINE este disponibil în continuare.

Linkul pentru abonare online la revista „Didactica Pro…” este următorul: https://services.posta.md/abonarea2025#/publication/326

🎲Pentru ghidare, accesați următorul tutorial:

VĂ MULȚUMIM CĂ SUNTEȚI ALĂTURI DE NOI!

Înregistrarea la seminarul „Utilizarea resurselor educaționale deschise (OER) în educație: o analiză comparativă”

Stimați/stimate colegi/colege,

Avem plăcerea de a Vă invita la seminarul tematic cu genericul „Utilizarea resurselor educaționale deschise în educație: o analiză comparativă”/ «Использование открытых образовательных ресурсов (OER) в образовании: сравнительный анализ», în cadrul proiectului ”Platforma EDUCAȚIE” al Programului Uniunii Europene ”Măsuri de promovare a încrederii”, implementat de PNUD Moldova, în parteneriat cu Centrul Educațional PRO DIDACTICA și Centrul Educațional RAZVITIE, Tiraspol.

👉Data: 24 octombrie, 2024, ora 14:30

🎯Formatori: Daniela Munca-Aftenev, Gorincioi Valeriu

Format: offline și online.

Toți participanții vor primi certificate.

Formularul de înregistrare:

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe6Ahjyc0ECxLbk3cY43eGIWDnNdI00wLQlDXn5-VjDT3Z2Nw/viewform?fbclid=IwY2xjawGERWRleHRuA2FlbQIxMAABHfloQB0VHPaU0VP_RMJ_0MgyVSYUXGya6eMLDMGDG_VUgcEasbJZXHHGSw_aem_1gdVTv2Jp_nxV2u7NIL4pA

Înregistrare la Programul de formare continuă „Formarea continuă a formatorilor”

Stimați colegi,

🧑‍🎓Centrul Educațional PRO DIDACTICA anunță înscrierea la programul de formare continuă FORMAREA CONTINUĂ A FORMATORILOR, acreditat de Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educație și Cercetare.

💻Activitățile se vor desfășura în format online, în perioada⏰4, 5, 8, 11, 12, 18, 19 noiembrie, 2024. Follow-up: 2 decembrie 2024, în intervalul 14:30-17:00.

🎯Formatori: Elena Creangă, Ina Moraru.

👉Pentru înregistrare, vă rugăm să accesați formularul: https://forms.gle/Jp8mi9DXoi5jsR8b7

Costul programului de formare: 1200 lei.

Pentru mai multe detalii, vizitați pagina: http://prodidactica.md/servicii/ sau contactați-ne la numărul de telefon: 079397919.

Persoană de contact: Lilia NAHABA, coordonatoare program.

Înregistrare la Programul de formare continuă „Managementul educațional”

Stimați colegi,

🧑‍🎓Centrul Educațional PRO DIDACTICA anunță înscrierea la programul de formare continuă MANAGEMENTUL EDUCAȚIONAL, acreditat de Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educație și Cercetare.

💻Activitățile se vor desfășura în format online, în perioada ⏰21, 22, 23, 29 octombrie, 6, 8, 13, 15 noiembrie 2024, follow-up – 6 decembrie, în intervalul 14:30-17:00.

🎯Formatori: Daniela Vacarciuc, Valeriu Gorincioi.

👉Pentru înregistrare, vă rugăm să accesați formularul: https://forms.gle/SzTc6HutTuHoHmPv5

Costul programului de formare: 1400 lei.

Pentru mai multe detalii, vizitați pagina: http://prodidactica.md/servicii/ sau contactați-ne la numărul de telefon: 079397919.

Persoană de contact: Lilia NAHABA, coordonatoare program.

ÎNREGISTRARE: Dezvoltarea competențelor digitale ale profesorilor: nevoi și perspective

Stimați/ stimate colegi/colege,

Avem deosebită plăcere de a Vă invita la seminarul tematic cu genericul „Dezvoltarea competențelor digitale ale profesorilor: nevoi și perspective”/ «Развитие цифровых компетенций педагогов: потребности и перспективы», în cadrul proiectului ”Platforma EDUCAȚIE” al programului Uniunii Europene ”Măsuri de promovare a încrederii”, implementat de PNUD Moldova, în parteneriat cu Centrul Educațional PRO DIDACTICA și Centrul Educațional RAZVITIE, Tiraspol.

👉Data: 26 septembrie, 2024

🎯Formatori: Daniela Munca-Afteni, Valeriu Gorincioi

Format: offline și online

Formularul de înregistrare: https://forms.gle/cP6MMz9VK4MneNEHA

Proiectul ”Inițiativa de sprijinire a refugiaților”: o nouă generație de formatori pentru educația adulților

Capacitarea personalului Spațiilor Sigure pentru realizarea de activități educaționale și de recreere cu beneficiarii – refugiați ucraineni și membri ai comunităților locale – este una dintre direcțiile de acțiune ale proiectului ”Inițiativa de sprijinire a refugiaților”.

În acest context, în perioada 28 februarie-27 martie curent, Centrul Educațional PRO DIDACTICA a desfășurat offline programul ”Formarea continuă a formatorilor”. Având drept obiectiv pregătirea de formatori pentru educația adulților, cele câteva sesiuni de instruire, facilitate de Elena Creangă, Natalia Grîu și Ina Moraru, au abordat două componente importante pentru o mai eficientă derulare a activităților în sală: ”Trainingul − formă de bază în instruirea adulților” și ”Modelul ADDIE − cadru în proiectarea și dezvoltarea programelor de formare”. Demersurile formatoarelor au fost direcționate spre dobândirea, consolidarea sau aprofundarea cunoștințelor necesare înțelegerii, organizării și facilitării procesului de învățare individuală și în grup la această vârstă. De asemenea, ele au țintit dezvoltarea competențelor de creare a unui mediu de învățare sigur și prietenos, de sprijinire a formabililor în identificarea nevoilor de învățare și în depășirea barierelor; de înțelegere a dinamicii grupului pentru alegerea modalităților și mijloacelor optime de realizare a activităților, de motivare pentru învățare, de integrare cu succes a instrumentelor și tehnologiilor disponibile, de evaluare a impactului învățării etc.

Ce înseamnă să fii formator și ce este un training; concepții despre training; structura, designul unui training; fazele proiectării trainingului; acțiunile trainerului la diferite etape de formare (pre-training, training și post-training), modalități de desfășurare a unui training și cerințele față de acesta, situații dificile în cadrul trainingului și soluții de rezolvare etc. sunt doar câteva dintre aspectele puse în discuție. De o atenție aparte s-au bucurat subiectele legate de educația sexuală comprehensivă a adolescenților, cu accent pe implementarea acesteia în școală.

Scenariul instruirii a mizat pe livrare de modele, pe responsabilitatea participanților față de propria formare, pe acumulare și schimb de experiență. A mizat pe contribuția fiecăruia la realizarea sarcinilor de grup, pe disponibilitatea de a învăța împreună și de la ceilalți. A mizat pe interactivitate, pe implicare și colaborare. El și-a propus pentru exersare numeroase tehnici și metode de dezvoltare a gândirii critice, în vederea unei mai bune utilizări a acestora cu beneficiarii finali: Cât de bine știi cine ești? Grila inteligentă, SINELG, Pixuri în pahar, Inventarul de valori personale, Gândește – Perechi – Prezintă, MOZAIC etc.
Pentru activitatea de follow-up, cei 15 cursanți, cadre didactice și psihologi, au avut ca temă de casă planificarea unei secvențe de training de o zi cu adulții. Lucrările au fost prezentate în plen și analizate detaliat. Feedbackul oferit de colegi și formatoare a cuprins recomandări concrete de îmbunătățire a calității demersului de formare.

Proiectul ”Inițiativa de sprijinire a refugiaților”, ca parte a Răspunsului Umanitar în Republica Moldova este implementat de Centrul educațional PRO DIDACTICA în parteneriat cu Fondul Națiunilor Unite pentru Populație (UNFPA).