TRAINING MONITORIZAREA ŞI EVALUAREA IMPLEMENTĂRII PLANULUI DE DEZVOLTARE A ŞCOLII. REFLECŢII ŞI CONSTATĂRI

176_ copÎn perioada 6-8 noiembrie la Centrul Educaţional PRO DIDACTICA a avut loc o activitate de formare pentru reprezentanţii echipelor manageriale din şcolile profesionale beneficiare ale proiectului CONSEPT. Subiectul de bază a fost Proiectarea monitorizării şi evaluării implementării Proiectelor de Dezvoltare Strategică elaborate. La training au participat şcoli care recent au elaborat PDŞ-urile şi şcoli care au deja o experienţă în implementarea PDŞ-urilor.

Citește mai mult

FILOLOGII ŞI DIRIGINŢII SUNT INVITAŢI LA DEZBATERI

În luna octombrie curent, Centrul Educaţional PRO DIDACTICA a relansat  Clubul de dezbateri educaţionale PAIDEIA, sub un alt format. Acum profesorii participă la cluburi pe discipline, unde au ocazia să interacţioneze cu specialişti din acelaşi domeniu şi să facă schimb de experienţă. Cel mai solicitat, pînă la moment, a fost Clubul profesorilor filologi. În continuare,  invităm cadrele didactice şi toate persoanele interesate să se înscrie la următoarele şedinţe ale Clubului.

Citește mai mult

FORMAREA FORMATORILOR ÎN DOMENIUL EDUCAŢIEI ADULŢILOR

173_copÎn timpul vacanţei de toamnă a elevilor, un grup de profesori din învăţămîntul liceal şi colegial au încheiat un program consistent de formare a formatorilor pentru educaţia adulţilor. Agenda trainingului a inclus analiza de necesităţi în domeniu; formarea comunităţii de învăţare; aspecte de pedagogie a adulţilor; principiile organizării activităţilor de instruire a adulţilor; tipuri de învăţare la adulţi; învăţarea experienţială; trainingul – formă prioritară în instruirea adulţilor; proiectarea unei activităţi de formare: cadrul ERRE, trasarea obiectivelor SMART; comunicarea formator-formabil, oferirea  feedbackului, tehnici  de dezvoltare a competenţei de comunicare la adulţi; proiectarea unei sesiuni de formare; tipuri de cursanţi;  utilizarea jocurilor în training; dificultăţi în training; debrifarea şi evaluarea unei activităţi de formare; instrumente de evaluare a programelor de formare; organizarea follow-up-ului; activităţi practice de formare a adulţilor.

Citește mai mult