În atenția managerilor din învățământul general

Stimați colegi,

🧑‍🎓 Centrul Educațional PRO DIDACTICA continuă înscrierea la programul de formare continuă MANAGEMENTUL EDUCAȚIONAL, acreditat de Agenţia Naţională de Asigurare a Calităţii în Educație și Cercetare.

💻 Activitățile se vor desfășura în format online, în perioada ⏰ 21, 22, 23, 26, 27, 28, 29 februarie, 4, 5, 19 martie 2024 n în intervalul 14:30-17:00.

🎯 Participanți: manageri din învățământul general.

👉 Pentru înregistrare, vă rugăm să accesați formularul: https://forms.gle/d94vZtNCr1nHJXbE6

Costul programului de formare: 1400 lei.

Pentru mai multe detalii, vizitați pagina: http://prodidactica.md/servicii/ sau contactați-ne la numărul de telefon: 022 54 19 94.

Persoană de contact: Lilia NAHABA, coordonator program.

Educația sexuală comprehensivă a adolescenților

Proiectul „Inițiativa de sprijinire a refugiaților” a invitat personalul de bază al Spațiilor Sigure statice, lansate de C.E. PRO DIDACTICA, și mobile, lansate de Institutul de Instruire în Dezvoltare ”MilleniuM”, la o nouă rundă de formare. Trainingul a avut loc astăzi, 15 februarie, în sala de conferințe a Bernardazzi Grand Hotel.

Facilitat de formatoarele Elena CAISÂN-POPA (șef, Centrul  de Sănătate Prietenos Tinerilor  „Amigos”, Buiucani)  și Veronica CUMPĂNĂ (șef, Centrul  de Sănătate Prietenos Tinerilor „Amigos”, Botanica), activitatea și-a propus drept scop dezvoltarea competențelor necesare realizării educației sexuale cu refugiații de 10-19 ani, dar și cu semenii lor din Republica Moldova.

Educația sexuală are rolul de a ajuta generația în creștere să dobândească informații și abilități de a lua decizii corecte cu privire la sex și sănătatea sexuală nu doar în adolescență, ci și de-a lungul întregii vieți.

Pe parcursul celor 4 sesiuni de instruire, cei 20 de participanți au parcurs de o manieră interactivă, în cheia cadrului Evocare-Realizare a sensului-Reflecție-Extindere, subiecte relevante pentru domeniul respectiv:

  • Adolescența: așteptări și provocări;
  • Adolescența și pubertatea;
  • Dezvoltarea bio-psiho-socială a adolescenţilor;
  • Adolescența – vârsta schimbărilor;
  • Igiena la fete și băieți. Menstruația/Poluțiile;
  • Calendarul sexualităţii umane
  • Elementele aparatului reproducător feminin și masculin;
  • Semnele de risc la adolescenți și referirea la servicii de sănătate.

De asemenea, participanții au luat cunoștință de o clinică mobilă specială – Youth Klinic, dotată cu echipament performant, fiindu-le oferită informație despre modalitatea de funcționare a acesteia și serviciile prestate.

Proiectul „Inițiativa de sprijinire a refugiaților” este implementat de Centrul Educațional PRO DIDACTICA în parteneriat cu Fondul Națiunilor Unite pentru Populație (UNFPA), ca parte a Răspunsului Umanitar în Republica Moldova.

Portofoliul – metodă eficientă de învățare și evaluare

Trainingul dedicat utilizării portofoliului şi proiectului în formarea competenţelor profesionale ale elevilor a debutat cu modulul ”Portofoliul – metodă eficientă de învăţare şi evaluare”. La activitatea desfășurată în perioada 6-8 februarie au participat 12 cursanţi din Centrele de excelenţă şi şcolile profesionale. Majoritatea au beneficiat anterior şi de alte module oferite în cadrul programului CONSEPT de către formatorii Centrului Educaţional PRO DIDACTICA.

Pentru debutul acestui program de formare a fost ales conceptul operaţional şi curricular de portofoliu, deoarece piese disparate din componenţa lui fac parte din activitatea cotidiană de predare-învăţare-evaluare la şcolile profesionale, iar obiectivul nostru este să ajutăm cursanţii în a-şi contura viziunea asupra unui produs evaluabil ordonat, organizat şi util nu doar elevului de azi, ci şi profesionistului de mâine. Conţinutul trainingului a vizat: Formarea comunităţii dinamice de instruire; Abordarea problemei portofoliului ca metodă şi instrument de evaluare; Tipuri de portofolii; Argumentarea necesității aplicării portofoliului în formarea profesională; Structura portofoliului; Piesele de portofoliu versus instruirea modulară; Portofoliul (de curs sau modul) al profesorului; Strategii de evaluare a portofoliului; Referențialul de evaluare pentru portofoliu/pentru produse din portofoliu; Soluționarea problemelor complexe de evaluare a portofoliului.

În acest modul, s-a elaborat o platformă comună în raport cu care s-ar putea iniţia atât dezbateri şi discuţii constructive, cât şi se poate examina amplitudinea alternativelor acceptabile în raport cu tipologia portofoliilor, procedura de acumulare şi cea de evaluare. În final, cursanţii au apreciat atmosfera şi condiţiile de lucru; noutatea informaţiei; actualizarea metodelor şi tehnicilor; exersarea unor tehnici noi; orientarea spre nevoile cursanţilor, iar impactul cel mai sesizabil va fi certitudinea în activitatea didactică.

Proiectul CONSEPT 5 este implementat de Asociația Obștească „Educație pentru Dezvoltare” (AED), în parteneriat cu Centrul Educațional PRO DIDACTICA, cu sprijinul financiar al Fundației „Liechtenstein Development Service” (LED).