LANSAREA PROIECTULUI

Comunităţi şcolare în acţiune: Crearea condiţiilor
pentru persistarea în şcoală a elevilor din familiile social-vulnerabile

În data de 30 noiembrie 2010 la agenţia de presă INFOTAG a avut loc lansarea proiectului: Comunităţi şcolare în acţiune: Crearea condiţiilor
pentru persistarea în şcoală a elevilor din familiile social-vulnerabile.

Acest proiect este sprijinit financiar de Fondul de Urgenţă, creat de George Soros, prin intermediul Fundaţiei SOROS Moldova. Scopul proiectului constă în sprijinirea şcolilor din mediul rural prin crearea unor condiţii de frecventare a şcolii pentru copiii din familiile social-vulnerabile şi menţinerea motivaţiei acestora pentru învăţare şi dezvoltare, avind în vedere faptul că familiile din care fac  parte, sînt profund afectate de criză.

Şcolile implicate în proiect au fost selectate în baza unor criterii obiective şi relevante scopului proiectului. Selectarea s-a realizat în cîteva etape, cu implicarea activă a Direcţiilor Raionale de Învăţămînt, Tineret şi Sport şi a unei Comisii specializate. Un buget total  de 959 mii de dolari va fi repartizat la 50 de şcoli din ţară, în care învaţă cei mai mulţi copii, aflaţi în nevoie. Acest buget se axează pe două componente: prima (aproximativ 82% din buget) o constituie granturile pentru ameliorarea situaţiei materiale a copiilor în vederea menţinerii acestora în şcoală – donaţie pentru îmbrăcăminte, încălţăminte şi rechizite şcolare, pe de o parte, iar pe de alta – sprijinirea activităţilor extracurriculare din aceste şcoli, reieşind din interesele şi necesităţile personale ale copiilor pentru integrarea socială de succes. Granturile se vor oferi în baza unor proiecte elaborate de echipe mixte de manageri, profesori, părinţi şi reprezentanţi ai autorităţilor publice locale. A II-a componentă (2,74 % din bugetul total)  se va axa pedezvoltarea potenţialului profesional al cadrelor didactice, care se vor implica în activităţile educative cu aceşti copii. Echipe alcătuite din 2 profesori (managerul responsabil de activitatea educaţională şi un diriginte) vor fi implicate în programe de formare de tip training.

Director de proiect: Rima Bezede
Coordonator proiect: Lilia Nahaba

RELAŢIA ŞCOALĂ-FAMILIE PENTRU CALITATE ÎN EDUCAŢIE

Coperta_2 Vineri, 22 octombrie 2010, echipa Centrului Educaţional PRO DIDACTICA a organizat masa rotundă Relaţia şcoală-familie pentru calitate în educaţie, cu participarea experţilor în domeniu şi a specialiştilor responsabili de educaţie de la DGRÎTS.
În acest context, s-a produs şi lansarea unei cărţi cu acelaşi titlu, care conţine rezultatele unor cercetări naţionale şi internaţionale la temă şi alte materiale suport pentru managerii educaţionali care urmează să desfăşoare activităţi similare în fiecare raion.Prezentările de provocare a dezbaterilor, pregătite în baza cercetărilor ştiinţifice şi a sondajelor de opinie, au fost efectuate de următorii specialişti în educaţie şi în sociologie: Viorica GORAŞ-POSTICĂ, Rima BEZEDE, Diana CHEIANU, Aliona CRISTEI şi Mihai NANI.

Citește mai mult

LEADERSHIPUL EDUCAŢIONAL – O PROVOCARE PENTRU DEZVOLTAREA PROFESIONALĂ

ld1Miercuri, 20 octombrie 2010, în incinta Centrului Educaţional PRO DIDACTICA a avut loc seminarul de lansare a proiectului Leadreshipul educaţional, cu participarea unor echipe de 15 profesori din 3 şcoli cîştigătoare ale concursului: Liceul Teoretic Liviu Damian din Rîşcani, Liceul Teoretic Petrunea, Glodeni, şi Liceul Teoretic Emil Nicula din Mereni, Anenii Noi.

Citește mai mult