Spațiul Sigur Mobil din Fălești: pentru egalitate de gen

 ”Stereotipuri de gen: masculinitate versus feminitate” este genericul activității desfășurate, în data de 6 noiembrie curent, cu beneficiari ai Centrului de Creație din Florești – refugiați ucraineni și membri ai comunității locale. Organizată de echipa Spațiului Sigur Mobil din Fălești, aceasta a avut drept scop sporirea nivelului de conștientizare a diferențelor de gen fete-băieți, a stereotipurilor și a prejudecăților de gen și a impactului acestora asupra perceperii rolurilor gender și a statutului femeilor și bărbaților atât în viața de familie, cât și în societate. Demersul și-a propus să familiarizeze copiii și adolescenții cu atitudinile discriminatorii între femei și bărbați, cu excluderea și violența de gen ca efect al unor prejudecăți adânc înrădăcinate în societate; să îi convingă de necesitatea combaterii sau evitării stereotipurilor. Întâlnirea a scos în evidență interesul sporit pentru subiectul abordat, participanții arătându-și deschiderea pentru cunoașterea fenomenului, dând dovadă de flexibilitate în discuție și implicându-se activ în realizarea sarcinilor planificate de facilitatori. Iar feedback-ul oferit în final a confirmat o dată în plus importanța și valențele formative ale unor astfel de activități.

Proiectul ”Inițiativa de sprijinire a refugiaților” este implementat de Centrul Educațional PRO DIDACTICA, în parteneriat cu Fondul Națiunilor Unite pentru Populație (UNFPA), ca parte a răspunsului umanitar în Republica Moldova.

Programul național ”Investim în profesori”, la o nouă rundă de formare

Ediția a doua a Programului național ”Investim în profesori” este în plină desfășurare. Zilele acestea, echipa de formatori a Centrului Educațional PRO DIDACTICA a dat startul instruirilor cu reprezentanți ai corpurilor didactice și de conducere din alte patru instituții din raionul Ialoveni: LT ”Mitropolit Gurie Grosu”, Nimoreni; LT Ruseștii Noi; LT ”Ion Suruceanu”, Suruceni; LT ”Dimitrie Cantemir”, Văsieni. Primele sesiuni de învățare, realizate în format offline și online, au fost dedicate relevanței învățării, inteligenței emoționale, cadrului normativ al activității profesorilor și parteneriatului cadre didactice-părinți. Conținuturile predate sunt oferite fiecărui cursant atât în variantă electronică, cât și pe suport de hârtie.

Programul național ”Investim în profesori”, susținut financiar de Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, vine să răspundă nevoilor actuale de pregătire profesională continuă ale cadrelor din învățământ, oferind baza teoretică și practică necesară formării și exersării competențelor specifice domeniului psihopedagogic.

Programul național ”Investim în profesori” – 2024: primele totaluri

Primele grupe participante la ediția a doua a Programului național ”Investim în profesori”, instruite de echipa de formatori a Centrului Educațional PRO DIDACTICA, se pregătesc pentru ultima sesiune de instruire. Cursanții, cadre manageriale și didactice din trei instituții de învățământ din r. Ialoveni (LT ”Petre Ștefănucă din or. Ialoveni; LT ”Olimp”, Costești și LT Zâmbreni), au de gândit câteva îmbunătățiri care să contribuie la eficientizarea procesului educațional din școala în care activează. Domeniile de acțiune sunt cele vizate de modulele studiate pe parcursul programului: ”Cadrul normativ al activității cadrului didactic. Integrarea și etica personalului didactic”; ”Inteligența emoțională”; ”Relația cadrului didactic cu elevii”; ”Cadrul didactic și părinții elevilor: comunicare, implicare, parteneriate”; ”Relevanța învățării”; ”Educația incluzivă”; ”Educație pentru democrație și integrare europeană”; ”Formarea competențelor de prevenire și intervenție la fenomenul bullying”. Astfel, valorificând cunoștințele și abilitățile dobândite, cursanții urmează să gândească și să planifice pașii necesari unor schimbări la nivel de: activitate didactică/proces de instruire, relația dintre cadre didactice și elevi, interacțiunea școlii/profesorilor cu părinții/comunitatea și motivația elevilor. Aceste schimbări vor fi aduse la cunoștința colegilor în sesiunea de follow-up, sub formă de prezentări PPT, Prezzi, Word etc., pentru a fi analizate și acceptate spre implementare, totală sau parțială, în semestrul II al anului de studii 2024-2025.

Programul național ”Investim în profesori”, susținut financiar de Ministerul Educației și Cercetării al Republicii Moldova, vine să răspundă nevoilor actuale de pregătire profesională continuă ale cadrelor din învățământ, oferind baza teoretică și practică necesară formării și exersării competențelor specifice domeniului psihopedagogic.