ŞCOALA ŞI DIALOGUL INTERCULTURAL. INSTRUMENTE DE LUCRU PENTRU PROFESORI.
Invitaţia de participare a venit din partea Centrului de Informare şi Cercetare Integrare şiDezvoltare din Simferopol, care a organizat această întrunire în parteneriat cu CentrulNansen Dialogue din Podgoriţa, Muntenegru.Seminarul, cu caracter teorertico-practic, a avut drept scop facilitarea unui schimb de experienţă între profesorii şcolari din ţările balcanice de vest şi cele din CSI în domeniul Educaţie pentru Pace, promovînd ca mesaj sloganul: „Promovarea în şcoală a unei culturi a păcii este zălogul/garantul acesteia în întreaga comunitate”.
În perioada 15-23 martie curent, la Centrul Educaţional PRO DIDACTICA şi în incinta Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi s-au desfăşurat atelierele de prezentare a materialelor proiectului „Elaborarea curricula pentru
A apărut numărul 1(59)/2010 al revistei Didactica Pro…care ia în dezbatere diverse aspecte ale educaţiei sociale, educaţie orientată spre valorificarea cerinţelor individualităţii, dar şi ale societăţii. Cu un îndemn către tineri de a-şi trăi viaţa sub semnul unor valori perene vine în debutul revistei D.Batîr, dr.hab, prof.univ., laureat al Premiului de Stat. La aceeaşi rubrică – QUO VADIS –M.Hadîrcă reflectează asupra educaţiei în contextul relaţieiideal educaţional-realitate. Rubrica EX CATHEDRA este prezentă cu cîteva articole: Educaţia interculturală – premisă a integrării cu succes în societatea contemporană(O.Duhlicher, O.Dandara), Influenţa educaţiei vocaţionale asupra integrării şcolare şi sociale (O.Dandara), Proiectarea didactică şi formarea competenţelor tehnologice la elevi(A.Rusu) şi Abordarea psihopedagogică a personalităţii şcolarului mic în contextul integralizării tehnologice(E.Vinnicenco).